سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارتیشن ها از گچ تا آلومینیوم

پارتیشن اداری

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید که پارتیشن‌های اداری نیز مانند هر چیز دیگری جنس و تکنولوژی دارند که آن هم روز به روز در حال تغییر و تحول و در عین حال پیشرفته شدن است. ما در این مقاله به دنبال آن هستیم که جدید‌ترین تکنولوژی‌های ساخت پارتیشن‌های اداری را بررسی کنیم و تفاوت‌های میان تکنولوژی‌های قدیمی و جدید پارتیشن‌های اداری را برای شما بازگو کنیم.

 پارتیشن‌ چیست و چه کارایی دارد

پارتیشن اداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون اداری است. این واقعیتی است که دوران محیط‌های اداری که ده‌ها و یا صد‌ها اتاق مجزا داشته‌اند به سر آمده و اکنون محیط‌های اداری با یک سالن بزرگ هستند که با پارتیشن‌هایی از یک دیگر جدا شده و بدل به اتفاق های مجزا می‌گردند. استفاده خوب از پارتیشن اداری علاوه بر آن که محیط شما را می‌سازد می‌تواند به نوعی نقش دیوار‌های میانی را هم برای شما ایفا کند. از این رو روز به روز استفاده از پارتیشن‌های اداری رونق بیشتری می یابد. از دیگر سو اگر قرار بر دیوار کشی در محیط یک سالنی اداری باشد دردسرها تنها به مشکلات و ناراحتی های ناشی از بنایی ختم نمی‌شود. مشکلاتی که یکی از مهمترین آنها در ادامه ذکر می شود.

 مشکل وزن در پارتیشن‌ اداری

شما در چه بنایی، دفتر اداری خود را تأسیس کرده اید؟ یک آپارتمان یا یک خانه ویلایی؟ مهم نیست در هر بنایی که باشید آن بنا برای تحمل وزن دیوارها ساخته شده است. بله تعداد دیوارهای یک بنا با کیفیت و در عین حال حسابی خاص پیشبینی می‌شود و تعداد دیوارهای یک بنا به خصوص اگر آن بنا یک آپارتمان باشد به شدت اهمیت دارد. زیرا جمع وزن آدم‌ها و دیگر وسایل معمول در یک ساختمان بیش از وزن دیوار‌های آن ساختمان نمی‌شود و هر ساختمانی ابتدا باید توان تحمل دیوار‌های خود را داشته باشد. حال اگر شما به یک باره تعداد دیوارهای یک ساختمان را چند برابر کنید احتمال آسیب پذیری آن ساختمان را به چند برابر افزایش داده‌اید. این به آن معنی است که پارتیشن اداری به وزن ساختمان می‌افزاید و شما برای انتخاب یک پارتیشن اداری خوب باید بحث وزن آن را نیز حساب کنید.

 سبک‌ترین و سنگین‌ترین نوع پارتیشن کدامند؟

بگذارید از بدترین و سنگین ترین نوع پارتیشن‌های اداری شروع کنیم. استفاده از دیوارهای پیش ساخته گچی و یا دیوار کشی سنتی برای ساختن اتاق‌های درونی در یک ساختمان می‌تواند بدترین انتخاب شما باشد. البته این انتخاب شاید برای شما به مراتب ارزان‌تر از دیگر انتخاب‌ها تمام شود زیرا یک بنّا می‌تواند آن را برای شما انجام دهد. از همه مهم‌تر متریال استفاده شده در این روش می‌تواند بسیار ارزان باشد، اما کیفیت و وزن این روش بسیار بد است. این روش آنچنان بد و ناکارآمد است که هیچ یک از شرکت‌های طراحی دکوراسیون‌ اداری آن را انتخاب نمی‌کنند. روش دیگری که از مدت‌ها پیش تا به امروز مورد استفاده است و آرام آرام روبه زوال می‌رود استفاده از ام دی اف و شیشه در ساخت پارتیشن‌های اداری است. می توان این پارتیشن‌ها را به نوعی روش‌های متوسط ساخت پارتیشن دانست. وزن ام دی اف ها هم کم نیست، اما نسبت به روش پیشین سبک‌تراند اما استفاده از ام دی اف برای دوجداره کردن و ضد صدا کردن پارتیشن‌ها بسیار نا‌کارآمد است زیرا ضخامت پارتیشن‌های دو جداره ام دی افی بسیار زیاد است و شیشه‌های دو جداره هم چندان از پس صدای بیرون بر نمی‌آید. پس باید راه دیگری برای پارتیشن اداری وجود داشته باشد.

پارتیشن‌ آلومینیومی پیشرفته‌ترین روش پارتیشن بندی

استفاده از آلومینیوم یکی از بهترین و مد روزترین روش پارتیشن بندی در دنیا است. آلومینیوم بسیار سبک است و کاملا مشکل وزن را حل می‌کند. دیگر ویژگی آلومینیوم در پارتیشن‌های اداری آن است که با ضخامت بسیار کم می‌توان پارتیشن دوجداره درست کرد و از شیشه‌های دو جداره در آن بهره برد. این گونه پارتیشن اداری می‌تواند به راحتی در برابر صدا عایق شود. یک مزیت بسیار مهم دیگر هم در استفاده از آلومینیوم وجود دارد برای پارتیشن‌های اداری وجود دارد که استفاده از آن را به اوج محبوبیت می رساند. سطح پارتیشن‌های اداری آلومینیومی آج ریزی دارد و مات است از این رو به خصوص در انواع رنگ‌های تیره بسیار چرکتاب است و به شدت دیر کثیف می شود.
انتخاب پارتیشن‌های اداری آلومینیومی یکی از کارهایست که این روزها نه یک راه ترجیحی بلکه یک ضرورت است و گروه سامانه ساز هم در این انتخاب در کنار شماست.


» نظر