سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات ضروری چینش میز کنفرانس

میز کنفرانس

 

چینش میز کنفرانس موضوعی است که معمولا مورد غفلت واقع می‌شود. در حقیقت بیشتر اتاق کنفرانس‌هایی که در طول زندگی کاری خود دیده‌ام؛ دارای یک میز کنفراس خالی از هرگونه چینش شخصی، بی‌روح و بدون خلاقیت بوده است.
شاید یکی از دلایل این موضوع آن است که مدیران و کارکنان میز کنفرانس را محلی دائمی برای فعالیت نمی‌بینند؛ و همین موضوع احساس موقتی بودن فعالیت روی آن را به افراد القا می‌کند. این در حالی است که چینش میز کنفرانس به شکلی زیبا و چشم‌نواز می‌تواند اثری عمیق بر افراد حاضر در جلسه و مشتریان شرکت داشته باشد. اگر چینش میز کنفرانس شما نیز بسیار ساده و خلوت است؛ در این مطلب وب‌سایت شرکت سامانه ساز فرابین نکاتی را برای بهبود وضعیت آن مطرح می‌کنیم.

 

صندلی‌های مناسبی انتخاب کنید

 

صندلی‌های کنفرانس در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها و سبک‌ها در دسترس هستند. در نتیجه انتخاب شما مطمئنا بر احساس و دیدگاه استفاده کنندگان از اتاق کنفرانس اثر می‌گذارد. در واقع صندلی‌های میز کنفرانس به دلیل ماهیت پر تنوعی که دارند، بهترین نقطه برای ایجاد تغییر در چینش میز کنفرانس هستند.

 

مرکز میز کنفرانس را دریابید

 

مهم‌ترین نقطه برای چینش میز کنفرانس مرکز آن است. قرار دادن یک دکور تزئینی در مرکز میز علاوه بر اینکه حس تمرکز را در حاضرات جلسه بیشتر می‌کند؛ منجر به بهبود نمای بصری میز و اتاق کنفرانس می‌شود؛ و آن را از حالت خالی و بدون تصویر بودن نجات می‌دهد. این دکور می‌تواند یک کوزه ساده، یک گیاه مصنوعی و یا دکور تزئینی جذاب دیگر باشد. البته توجه کنید که اصل سادگی را در انتخاب دکور وسط میز رعایت کنید. بیش از حد شلوغ کردن وسط میز نمایی شلخته ایجاد می‌کند. قطعا شما نمی‌خواهید حاضران در جلسه، برای دیدن چهره یکدیگر مجبور به تغییر زاویه سر و گردن خود شوند. همچنین در صورتی که دکور انتخابی ارتباطی درست با موضوع فعالیت شرکت داشته باشد؛ نتیجه کار بهتر خواهد شد.
همچنین سبک دکورهای انتخابی باید با سبک کلی طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار شما هماهنگ باشد. یک مجسمه کلاسیک شاید انتخاب مناسبی برای چینش میز کنفرانس مدرن نباشد. در حالی که گاهی حتی مواردی که تصور نمی‌کنید؛ مثل یک مجموعه مداد رنگی، عینک، یک چرخ کوچک صنعتی و… می‌تواند تغییری بسیار مثبت در فضا ایجاد کند.

 

به حضور فناوری در میز کنفرانس توجه کنید

 

یکی دیگر از جنبه‌هایی که در مورد چینش میز کنفرانس مطرح می‌شود این است که تکنولوژی چگونه در این میز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و اینکه چطو رمبلمان اداری شما آن را به صورت یکپارچه پشتیبانی می‌کند. درباره این موضوع توجه به نوع و میزان دسترسی افراد حاضر در جلسه به امکانات تکنولوژیک مثل پورت‌های ارتباطی، میکروفون، پریز برق و… حائز اهمیت است.

 

دیوارهای اتاق کنفرانس را در نظر بگیرید

 

دیوارها فضایی مناسب برای انتقال پیام شما به حاضران در جلسه است. استفاده متعادل از تابلوهایی با طرح‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلف، می‌تواند به بهبود فضای اتاق کنفرانس کمک کند.

 

ویژگی‌های میز کنفرانس آخرین و مهم ترین نکته است

 

در نهایت برای چینش میز کنفرانس مهمترین نکته طراحی و سبک خود میز است. هماهنگی کلی آن با سایر مبلمان اداری دفتر کار شما و طراحی دکوراسیون اداری اتاق کنفرانس، اصلی‌ترین نکته برای داشتن اتاق کنفرانسی هماهنگ، کاربردی، زیبا و دلنشین است.
آیا برای انتخاب و خرید میز کنفرانس نیاز به کمک بیشتری دارید؛ برای دریافت راهنمایی‌های مفید و مناسب در مورد همه موارد اتاق کنفرانس و سایر دکوراسیون‌های اداری با ما مشورت کنید.

 


» نظر

نشانه های طراحی بد دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

طراحی بد دکوراسیون اداری می‌تواند صدمات زیادی به مجموعه و کارکنان شما بزند. بعضی از کارمندان وقت بیشتری را در اداره می‌گذرانند تا در خانه هایشان. به همین دلیل مهم است که اطمینان داشته باشیم محل کار طوری طراحی شده است که برای کارمندان بسیار راحت بوده و آنها در آنجا احساس خستگی نمی‌کنند. در این مطلب وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی 6 حالت ناشی از طراحی بد دکوراسیون اداری می‌پردازیم که می‌تواند به کارکنان فشار وارد کرده و کیفیت کار آنها را کاهش دهد.

 

 6 حالت که طراحی بد دکوراسیون اداری موجب دردسر می شود

در ادامه یک لیست از مشکلات رایج که یک دفتر کار با طراحی بد دکوراسیون اداری با آن مواجه است را مطرح می‌کنیم:

کارمندان نمی‌توانند تمرکز کنند

آیا محیط کار نیازهای فردی کارمند شما را برطرف می‌کند؟ اگر چنین نباشد او از کار در این محیط رنج خواهد برد. به عنوان مثال قرار دادن میز کارمندی که کارش نیاز به تمرکز دارد در کنار کسی که زمان زیادی را صرف صحبت کردن با تلفن می‌کند؛ می‌تواند تمرکز او را به هم بزند. برای اجتناب از این وضعیت باید این موضوع را در نظر بگیرید؛ و در تقسیم‌بندی فضای دفتر کار با استفاده از ابزارهایی مثل پارتیشن اداری، محیط‌هایی مناسب برای تمرکز، جلسه، مذاکره و گفتگوی تلفنی فراهم کنید.

آلودگی محیط آزار دهنده است

حضور گیاهان در محیط کار فقط یک ایده تزئینی نیست. بلکه حضور گیاهان مزایای بهداشتی و سلامتی نیز دارد. در این زمینه اصطلاحی وجود دارد به نام “سندرم ساختمان بیمار” که به ساختمان هایی گفته می‌شود که به اثرات منفی طراحی بد دکوراسیون اداری دفاتر کار اشاره دارد. نشانه‌های این سندرم، خواب آلودگی، تحریک‌پذیری فیزیکی، سختی تمرکز، احساس خستگی و منگی است. این علائم به صورت کم و بیش ممکن است در هر ساختمانی ایجاد شود؛ اما وجود گیاهان می‌تواند به افزایش شادابی و طراوت محیط و کاهش این اثرات منفی کمک کند.

کارکنان با درد و رنج به خانه می‌روند

هیچ چیز به اندازه مبلمان اداری ناراحت و نامناسب که بر اساس اصول ارگونومیک ساخته نشده‌اند؛ نمی‌تواند کیفیت کار کارکنان را کاهش دهد. صندلی‌های نامناسب که باعث خستگی گردن، کمر و شانه‌ها می‌شود. مانیتورهای کوچک و با کیفیت تصویر نامناسب که موجب خستگی جشمان کارکنان می‌شود؛ و صفحه کلید نامناسب که موجب دردهای ناحیه مچ دست و بیماری تونل کارپال می‌شود؛ مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند به کاهش کیفیت کار کارکنان و خستگی و دردمند بودن آنها در پایان روز بینجامد.

هیچ جایی برای اجتماع وجود ندارد

یک گفتگوی کوتاه، یک شوخی یا یک داستان کوچک می‌تواند فضای کار را دلپذیرتر کند. این گفتگوهای کوتاه می‌تواند تنوعی باشد برای شکستن خستگی ناشی از کارهای عادی و روزمره، تا کارکنان بتوانند با انرژی بیشتری به ادامه امور بپردازند. اما اگر دفتر شما محل خوبی که کارمندان بتوانند در آن دقایقی را با یکدیگر صحبت کرده و استراحت نمایند، نداشته باشد؛ ممکن است کارکنان فرصتی برای کاهش استرس و فشار کار نداشته باشند.

میزهای کار شلخته است

در این شرایط کارکنان نمی‌توانند موارد مورد نظر را روی میز خود پیدا کنند؛ چراکه همه چیز را روی آن نگه می‌دارند. این یکی دیگر از اثرات طراحی بد دکوراسیون اداری است. هیچ کس دوست ندارد درباره پیدا کردن پرونده‌ای که جلسه آن 5 دقیقه دیگر آغاز می‌شود، به زحمت بیفتند. یک طراحی درست دکوراسیون اداری باید فکری مناسب برای ذخیره‌سازی و نظم دادن به موارد مختلف در دفتر کار داشته باشد. میز اداری و قفسه‌ها، کمدها و کابینت‌ها، می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند.

کارکنان در تمام طول روز می‌نشینند

یک مقاله که در سال 2012 در گاردین منشر شده است گزارش می‌دهد که نشستن بیش از 3 ساعت به صورت مداوم در طول روز، می‌تواند امید به زندگی را حدود 2 سال کاهش دهد. برخی از شرکت‌های معتبر برای کاهش اثرات این مسئله بر سلامتی کارکنان به فکر معرفی برنامه‌های سلامتی و ایجاد کلاس‌ها و تجهیزات ورزشی هستند. اگر شما چنین بودجه‌ای ندارید؛ این فرصت را به کارکنان بدهید که هر نیم ساعت یک بار برای دقایقی در محیط کار قدم بزنند. طبیعتا یک طراحی دکوراسیون اداری خوب باید بتواند محیطی برای قدم زدن و انجام حرکات ساده ورزشی فراهم کند.

در نهایت این مشکلات می‌تواند به اخلاق کارکنان آسیب برساند؛ و منجر به بازدهی کاری کمتری شود. پس بهتر است دفتر کار خود را مطابق لیست بالا بررسی کنید؛ و از همکاران خود بپرسید که چه چیزی در مورد دفتر باید تغییر کند. شما به راحتی و با کمی تحقی می‌توانید دفتر را به جای بسیار بهتری برای کار کردن تبدیل کنید.


» نظر

نکات نورپردازی در دکوراسیون اداری دفتر کار

دکوراسیون اداری

 

نورپردازی در دکوراسیون اداری اگر به شیوه درست انجام شود؛ می‌تواند فضای اداری کارآمدتر و راحت‌تری را برای کارکنان ایجاد کند. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، نکات و ایده هایی را درباره بهبود نورپردازی در دکوراسیون اداری مطرح می‌کنیم.این که موضوع کار شما چیست و دفتر کارتان چه ویژگی‌هایی دارد؛ تفاوتی در میزان اهمیت نورپردازی در دکوراسیون اداری ایجاد نمی‌کند. وجود نور مناسب و با کیفیت در فضای کاری و روی میز اداری شما، به افزایش بهره‌وری شما کمک می‌کند. این در حالی است که نور کم و ضعیف می‌تواند انرژی شما را کاهش دهد؛ روحیه شما را خنثی کند؛ باعث خستگی چشم و سردرد شود؛ و در نهایت توانایی شما برای انجام کارآمد وظایف کاری کاهش دهد. اگر دفتر کار شما دسترسی خوبی به نور طبیعی نداشته باشد؛ نورپردازی دکوراسیون اداری و استفاده از منابع نور مصنوعی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. البته بسیاری از دفاتر اداری منبع‌های متعددی برای ایجاد نور در دفتر کار دارند؛ اما اگر تصور می‌کنید تعدد منابع نور کفایت می‌کند، باید بگویم سخت در اشتباهید. در واقع مسئله مهم‌تر آن است که نورپردازی در دکوراسیون اداری عملکرد درستی داشته باشد.

 

استفاده از نور غیر مستقیم

از کار زیر نور مستقیم چراغ‌های آویز اجتناب کنید. بهترین روش نورپردازی در دکوراسیون اداری پخش کردن نور است. نورهای مستقیم آزاردهنده بوده؛ و بهترین کار جلوگیری از ایجاد نورهای خیره‌کننده در محیط کار است. نور غیر مستقیم همچنین از ایجاد سایه‌های شدید و کنتراست نور جلوگیری می‌کند.

در نظر گرفتن وظایف

کارهای مختلف ممکن است نیازمند روش خاصی برای نورپردازی در دکوراسیون اداری باشند. به عنوان مثال برای کارهای کامپیوتری و سایر وظایفی که کار در بخش مشخصی از میز اداری متمرکز شده است؛ استفاده از منبع نور متمرکز توصیه می‌شود. این لامپ‌ها می‌تواند دقیقا به جایی که شما با آن کار می‌کنید نور بدهد. به عنوان مثل متمرکز کردن نور روی صفحه کلید کامپیوتر یکی از این روش‌ها است.

موقعیت و محل انجام کار

موقعیت انجام کار نیز موضوع مهم دیگری است که بر شکل نورپردازی در دکوراسیون اداری موثر است. به عنوان مثال کار با رایانه در حالی که یک منبع نور خیره‌کننده (طبیعی یا غیر طبیعی) در پشت سر شما قرار داده باشد، تقریبا غیر ممکن است. چراکه دید شما را به صفحه مانیتور به شدت کاهش می‌دهد. همچنین اگر شما ساعات زیادی را در طول روز پشت میز اداری به نوشتن اوراق و… مشغول هستید؛ زاویه تابش نور را در نظر بگیرید. به عنوان مثال نور اگر از پشت دست شما بتابد؛ سایه دست شما روی برگه، دید و تمرکز شما را مختل می‌کند. در این زمینه اولین اصل این است که هنگام طراحی دکوراسیون اداری و چینش میزهای اداری به زاویه تابش نور از پنجره‌ها دقت کنید.

نور طبیعی در مبلمان اداری

دفتر خود را از مزایای منحصر به فرد نور طبیعی که از یک پنجره یا هر منبع دیگری وارد دفتر کار می‌شود محروم نکنید. خورشید می‌تواند گرمایی مطبوع و نوری دلنشین ایجاد کند که شرایط محیط کاری را بهبود می‌بخشد. در زمینه چینش مبلمان اداری بهتر است که میز اداری خود را نسبت به منبع نور طبیعی (در اکثر مواقع پنجره)، طوری قرار دهید که هم دید مناسبی به فضای باز بیرون داشته باشید؛ و هم زاویه تابش نور از روبرو باشد تا در دید شما روی مانیتور و… اختلال ایجاد نکند.
نکته دیگر در این زمینه آن است که میز اداری را طوری قرار دهید که با تغییر زاویه تابش نور خورشید، وسائل روی میز اداری ایجاد سایه نکنند.

 


» نظر

بررسی 5 نکته قبل از خرید مبلمان اداری جدید

مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری جدید برای دفتر کار می‌تواند یک روند ساده باشد؛ اگر شما در مورد ویژگی‌هایی مانند راحتی، ارگونومی و ارزش دراز مدت فکر نمی‌کنید. اما اگر شما علاقه‌مند به در پیش گرفتن یک رویکرد دقیق‌تر هستید؛ در زیر لیستی از پنج سوال که باید قبل از خرید مبلمان اداری از خود بپرسید را مطرح کرده‌ایم. این سوالات به شما کمک می‌کند خرید بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

 

قبل از خرید مبلمان اداری جدید، این 5 نکته را بررسی کنید

با مبلمان قدیمی چه کار کنم؟

چند کار ساده که می‌توانید با مبلمان قدیمی انجام دهید وجود دارد. شما می‌توانید آنها را به خرده‌فروشی‌ها یا سمساری بفروشید. شما می‌توانید آن را به یک موسسه خیریه اهدا کنید. شما می‌توانید آن را بازیافت کنید. یا حتی می‌توانید از آن استفاده مجدد کنید. فارغ از اینکه با مبلمان قدیمی خود چکار می‌کنید. مهمترین سوال این است که آیا این مبلمان قابلیت بازسازی دارد یا خیر. این سوال را از مشاور دکوراسیون خود بپرسید و در صورتی که پاسخ مثبت بود؛ درباره هزینه‌های بازسازی و نتیجه نهایی هم سوال بپرسید.

در عمل شما باید پاسخ این سوال را بیابید که آیا بازسازی مبلمان اداری قدیمی از خرید مبلمان اداری جدید بهینه‌تر است یا خیر.

نوع مبلمان اداری مورد نیاز ما چیست؟

در قدم دوم باید بسنجید که به چه نوع مبلمان اداری نیاز دارید. نوع وظایف کارکنان شما و به طور کلی موضوع کار شما می‌تواند تا حدود زیادی پاسخ این سوال را بدهد. به عنوان مثال آیا کارکنان شما مدت زیادی را پشت میز می‌نشینند؟ یا به دلیل ماهیت کار، هر لحظه در حال جابجایی یا ماموریت هستند؟ هم‌چنین در مثالی دیگر به این فکر کنید که آیا فضای زیادی برای مرتب کردن پرونده‌ها نیازمندید؟ و یا فرآیند ثبت پرونده‌ها در دفتر شما کاملا دیجیتالی شده است؟ این نمونه سوالات کمک می‌کند که نیازهای خاص خود را شناسایی کنید و با مطرح کردن آن برای متخصص طراحی دکوراسیون اداری، پروژه خرید مبلمان اداری را هدفمندتر به سرانجام برسانید.

چه جنسی برای مبلمان اداری مناسب‌تر است؟

اگر در حال خرید صندلی اداری هستید؛ جنس مناسب به استفاده شما از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال صندلی برای اتاق کنفرانس هستید؛ چرم انتخابی شیک و مناسب است. اما اگر شما به دنبال یک صندلی برای کار روزمره هستید؛ پارچه یک گزینه محبوب است که پوست را خنک نگه می دارد. برای مبلمان در نقاط پر جنب و جوش، مانند لابی‌ها یا سالن‌های استراحت، مبلمان وینیل را بررسی کنید. این نوع مبلمان دوام خوبی داشته و به راحتی تمیز می‌شوند.

آیا این مبلمان اداری راحت است؟

برای پاسخ دادن به این سوال، ایده خوبی است که برخی از همکاران صندلی‌های مختلف را تست کنند. آنچه برای یک فرد راحت است؛ به چندین چیز مختلف بستگی دارد. از جمله به نوع کاری که انجام می‌دهند یا قد و وزن آنها. البته ارگونومی صندلی‌های اداری مانند “پشت سری صندلی عقب، تکیه‌گاه صندلی، قابلیت تنظیم، جای دست و…” نیز مهم است. بنابراین، خوب است که با در نظر گرفتن آنچه که برای همکاران راحت است؛ و همچنین در نظر گرفتن طراحی بر مبنای شیوه‌های ارگونومیک، دست به انتخاب و خرید مبلمان اداری بزنید.

نوع و مدت زمان گارانتی مبلمان مورد نظر چقدر است؟

به دنبال یک شرکت معتبر و یک فروشنده قابل اعتماد باشید. مسئله پشتیبانی بعد از خرید و گارانتی محصول در زمینه مبلمان اداری هم بسیار پر اهمیت است.
خرید مبلمان اداری جدید برای دفتر معمولا به صورت یکباره انجام می‎شود. انتخاب‌های شما تاثیر زیادی بر محیط دفتر کار، راحتی کارکنان و بهره‌وری کلی خواهد داشت. با توجه کافی به این پنج سوال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خوبی انجام می‌دهید.


» نظر
<      1   2