سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 دلیل تاثیر طراحی دفاتر اداری بر روند کاری کارمندان

محیط اطراف ما بیش از آنچه که فکرش را می کنیم بر زندگی روزمره ما تاثیرگذار هستند. این موضوع قطعا در مورد فضاهای اداری نیز صادق است، طراحی فضای اداری یکی از مهم ترین جنبه های کسب و کار شما می باشد.

در حالی که بعضی مدیران متوجه اهمیت این موضوع هستند ، اما برخی دیگر توجه کمتری به این حقیقت می کنند.

دلایل تاثیر طراحی دفاتر اداری

ما زمان زیادی را در اداره صرف می کنیم ،دقیقا به همان اندازه که در خانه هستیم، بنابراین این محیط باید به گونه ای باشد که در آن احساس راحتی کرده و کارآمد باشیم. هر چند ممکن است شما بودجه کافی برای ایجاد دفتری مشابه فیس بوک نداشته باشید، اما می توانید حتی در یک فضای کوچک، دفتری شخصی تر همراه با نوآورای بیشتر داشته باشید.

در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا مدیران باید به طراحی اداری توجه بیشتری کنند:

1. هیچ کارمندی دوست ندارد که در یک فضای جعبه ای قرار بگیرد

کابین های انفرادی که پنجره نیز ندارند سرعت بهره وری را به شدت کاهش می دهند. طبق گفته طراحان دکوراسیون اداری ، نور طبیعی سلامت همه کارکنان را بهبود می بخشد. مطالعات یکی پس از دیگری ثابت کرده است که نور خورشید باعث تقویت انرژی و خلق و خو می شود. بدون این کابین ها، فضای اداری شما بی نظمی کمتری خواهد داشت.

این تنها مدیر عامل نیست که باید اتاقی با پنجره های بزرگ داشته باشد بلکه همه کارکنان باید از طریق پنجره هایی در سراسر دیوار از نور طبیعی بهره مند شوند.

2. هر بخش باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد

هر بخش دارای اهداف، شخصیت و استراتژی خاص خود است. طراحی دفتر شما باید به گونه ای باشد تا گردش کار را افزایش دهد. به عنوان مثال، بخش فروش نیاز به دفاتری با فضای خصوصی بیشتری دارد زیرا اغلب اوقات افراد مشغول حرف زدن با تلفن هستند. با این حال، یک طراحی دکوراسیون خلاق به گونه ای تعریف می شود که آرامش بخش بوده و بستر مناسبی را برای همکاری تمام افراد ایجاد کند.

3. فضای عمومی نیز مهم هستند

در کنار اینکه افراد نیاز به فضا و میز اداری شخصی خود برای تمرکز و تکمیل کارهای خود دارند باید فضاهایی نیز برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت آنها تعریف شود. کار با کامپیوتر به مدت هشت ساعت در روز بدون وقفه به راحتی می تواند باعث فرسودگی کارمندان شما شود. در نتیجه، تنش افزایش می یابد و ایده های خلاقانه با کاهش مواجه می شود.

از آنجا که کارمندان شما نیاز به لذت بردن ازخوردن میان وعده و یا برقراری تماس تلفنی دارند، باید در طراحی دکوراسیون اداری خود محلی را برای انجام این کارها اختصاص دهید. در بسیاری از طراحی های باز اداری، فضاهای مشترک محلی برای برگزاری جلسات غیررسمی و به اشتراک گذاری ایده ها و استراحت می باشند.

4. مینیمالیسم و سادگی باعث تقویت خلاقیت می شوند

بی نظمی دشمن تمرکز و خلاقیت است. به همین دلیل بسیاری از دفاتر مدرن از طرح های ساده و مینیمالیستی استفاده می کنند. امروزه بسیاری از شرکت های فن آوری در دنیا از سبک های مینیمالیستی در دفاتر تجاری خود استفاده کرده اند. یک فضای باز ساده و پر نور با مبلمان اداری شیک جذابیت و ابتکار بیشتری در خود خواهند داشت، چرا که به هنر معماری اجازه خودنمایی می دهند.


» نظر

استفاده از مبلمان مدرن اداری در مکان های مختلف

روند طراحی جدید مبلمان مدرن اداری

مبلمان شیک و جذاب نه تنها در فضای منزل بلکه در هر مکانی تاثیر به سزایی دارد. به خاطر دارا بودن ظاهری جذاب، مبلمان مدرن در سراسر جهان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

طراحی مدرن اداری باعث ایجاد محیطی حرفه ای از طریق مینیمالیسم می شود که بر روی پروفیل های نازک و مواد ترکیبی تمرکز دارد.

این یک حالتی مدرن است که در هر گوشه ای از یک دفتر دیده می شود که فارغ از بزرگی یا کوچکی کسب و کار شما می باشد.

در اینجا برخی از روش هایی را که در سال های اخیر از مبلمان مدرن اداری مورد استفاده قرار گرفته اند را معرفی می کنیم.

در یک دفتر خصوصی

این که آیا شما در گوشه ای از یک شرکت بزرگ یا یک فضای کوچک در خانه تان کار می کنید، وقتی که حرف از انتخاب یک ترکیب مدرن به میان می آید، گزینه های زیادی وجود خواهد داشت.

یک روش مرسوم طراحی دکوراسیون اداری ، ترکیب کردن مواد است که اغلب به شکل مبلمان از هر دو نوع چوبی و فلزی می باشد. از آنجا که بسیاری از دفاتر مدرن دارای میز اداری با طراحی های باریک هستند، شما ممکن است مایل به اضافه کردن یک پانل نسبتا ضخیم به فضای اصلی کار خود باشید.

هنگامی که حرف از پرکردن فضا و ذخیره سازی به میان می آید، کابینت ها و قفسه های کتاب را برای ایجاد یک فضای باز و بی نظیر در نظر بگیرید و از کابینت آشپزخانه ای که دارای درب ها و کشوهای فلزی ظریف و کشویی هستند استفاده کنید. در صورت نیاز، سعی کنید از یک یا دو پدستال متحرک در فضای کاری خود استفاده کنید که در صورت لزوم می توانید آن را به جلو کشیده و در صورت عدم استفاده از آن، به عقب برانید.

در اتاق انتظار

اگر چه سبک مدرن اغلب با مینیمالیسم همراه است، اما روش های دیگری نیز برای استفاده از این روش وجود دارد، از جمله استفاده از رنگ های روشن و تیره به طرزی غیر منتظره.

فارغ از این که در دکوراسیون اداری شما، رنگ دیوار و یا صندلی شما به کار میرود استفاده از رنگ های متضاد در فضای کاری شما ظاهری جذاب به آن می دهد که باعث می شود در عین حرفه ای بودن احساس فضای خانه را نیز در شما ایجاد کند.

شما همچنین می توانید یک جذابیت مدرن را با اضافه کردن یک میز پذیرش براق و شیک که توجه را به سرعت به خود جلب می کند، ایجاد کنید.

یک میز پذیرش بزرگ چوبی و فلزی، یک ظاهر فوق العاده به دفتر شما می دهد و تاثیری مهم و ماندگار بر روی مهمانان شما ایجاد می کند.

در اتاق آموزش

وقتی که به اتاق آموزش می رسیم، هر چه از تجهیزات کمتری استفاده کنیم بهتر خواهد بود، و این چیزی است که مبلمان اداری مدرن را به یک انتخاب ایده آل برای این نوع از محیط کسب و کار تبدیل می کند.

میزهای آموزشی را انتخاب کنید که بسیار سبک بوده و به آسانی قابل حرکت می باشند، زیرا شما ممکن است بخواهید از طرح های مختلف بر اساس موضوعات مختلف در هر روز خاص استفاده کنید.

پروفیل های شیک که شامل یک سطح ساده و پایه های فلزی می باشد، نه تنها اتاق آموزش شما را جذاب تر می کند، بلکه باعث می شود که محل کار شما کارآیی بیشتری داشته باشد.

در اتاق کنفرانس

در اتاق کنفرانس، می خواهید یک ظاهر حرفه ای ایجاد کنید، در عین حال که می خواهید یک احساس مثبت در مهمانان نیز به جا بگذارید.

یک میز کنفرانس بی رنگ یا شیشه ای با پایه هایی ساده باعث می شود که اتاق بزرگتر به نظر برسد و همچنین ظاهری تمیز و بدون زرق و برق در محیط حرفه ای کسب و کار شما ایجاد می کند.

صندلی های اداری راحت و در عین حال شیک را برای تکمیل جلوه و احساس حاکم به فضای اداری خود اضافه کنید.

در فضای استراحت

طراحی یک فضای باز برای استراحت کارکنان، باعث تقویت روحیه و افزایش احتمال همکاری مشترک در کسب و کار شما خواهد شد.

میزهای ساده با پایه های فلزی و سطح لمینت که به آسانی تمیز می شود با صندلی های مدرن و راحت انتخابی ایده آل برای این فضا خواهد بود.

به یاد داشته باشید که ایجاد جلوه ای که دوست دارید مهم است، اما نکته کلیدی راحتی فضا است.

آیا نیاز به کمک برای پیدا کردن مبلمان اداری مناسب برای دفتر کارخود دارید؟ با صحبت با متخصصین ما میتوانید بهترین انتخاب در مبلمان اداری را داشته باشید.


» نظر

دلیل اهمیت مبلمان اداری در دفاتر کار

مبلمان اداری یک جزء کلیدی در طراحی دفاتر اداری هستند. اگر شما قصد استفاده از مبلمان اداری در دکوراسیون دفتر خود دارید و یا به فکر خرید مبلمان جدید برای ارتقای کیفیت دفتر کار خود هستید، اطمینان از انتخاب مبلمان مناسب تصمیمی است که باید با دقت گرفته شود.

خوب، در انتخاب مبلمان اداری باید به چه عواملی توجه کنید؟

برخی از صاحبان کسب و کار بر اساس قیمت مبلمان موردنظر خود را انتخاب می کنند و ارزان ترین مسیر را بدون در نظر گرفتن ویژگی های مهم مبلمان  انتخاب می کنند. با توجه به اینکه اکثر کارمندان اکثر زمان خود را در محل کار و در پشت میز کار خود می گذرانند، این امر حائز اهمیت است که نیازهای آنها را در نظر بگیرید. نیازهای افراد مختلف متفاوت است، اما شما به احتمال زیاد می توانید یک سری نیازهای مشترک را بین آنها بیابید: راحتی، زیبایی، کاربردی بودن و دوام.

 

اهمیت مبلمان اداری

راحتی

مهم ترین و اولین عاملی که در زمان انتخاب مبلمان اداری بیاید به آن توجه کنید، راحتی است. شما مبل و یا صندلی که بر روی آن احساس راحتی نمی کنید را قطعا برای خانه خود خریداری نمی کنید، پس چگونه کارمند شما می توانند راضی باشند بین 5 تا 10 ساعت از وقت خود را به صورت روزانه بر روی چنین صندلی هایی صرف کنند! صندلی های اداری تنها اقلامی نیستند که باید راحت باشند. میزها نیز به همین اندازه مهم هستند. میزها همچنین بخش اصلی دیگری از مبلمان هستند که فضای اداری شما را تشکیل می دهند.

به همین دلیل شما باید اطمینان حاصل کنید که این اقلام نیز راحتی کارمندان شما را تامین می کنند، به این معنا که هنگام انتخاب میز اداری باید به عواملی از قبیل قابلیت تنظیم ارتفاع، میزهای ثابت یا متحرک توجه کنیم و مطمئن شویم که کارمندان در هنگام کار راحتی کافی را دارا می باشند. جنبه دیگری از راحتی مبلمان، ارگونومی آنها است. مبلمان ارگونومیک برای کاهش اثرات منفی مبلمان استاندارد طراحی شده اند، به عنوان مثال آنها به مسائل مربوط به سلامتی مانند کمر درد در طراحی خود پرداخته اند و سعی کرده اند که یک موقعیت خوب برای جلوگیری از وقوع این وضعیت را برای کاربران ایجاد کنند.

زیبایی شناسی

امروزه با افزایش جمعیت کارمندان در ادارات، پرداختن به مسائل مربوط به زیبایی شناسی در دکوراسیون اداری حائز اهمیت شده است. در کنار نیاز به راحتی، مبلمان در حال حاضر باید جلوه زیبایی نیز داشته باشند، این به این معنی که از رنگ های مختلف و یا یک طراحی شیک در ساخت آنها استفاده شده باشد. کارمندان شما تنها کسانی نیستند که باید ظاهر مبلمان را دوست داشته باشند. مشتریان، تامین کنندگان یا شرکای تجاری شما نیز هنگامیکه از دفتر شما دیدن می کنند، اگر به درستی انتخاب کرده باشید، مبلمان باید اولین چیزی باشد که توجه آنها را جلب می کند. مبلمان اداری فقط هویت برند شما را به بازدیدکنندگان نشان نمی دهند، بلکه بر روی آنها تاثیر می گذارند.

برای انتخاب مبلمان اداری مناسب برای دفتر کار خود، در مقاله بعدی همراه ما باشید.


» نظر

انتخاب پارتیشن اداری مناسب

پیمانکاران بازسازی و طراحان دکوراسیون اداری در مجموعه سامانه ساز ، اندیشه های خود را در خصوص پارتیشن های اداری و نحوه انتخاب مناسب ترین گزینه برای پروژه شما را به اشتراک می گذارند. اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی دکوراسیون اداری یک دفتر اداری جدید هستید ، موارد زیادی برای فکر کردن وجود دارد. انتخاب رنگ های مناسب ، فرش و پرده ها ، تا اطمینان حاصل کنید که راحت ترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کرده اید، ذهن شما ناگهان پر از ایده وتصمیمات می شود.

انتخاب-پارتیشن-اداری


یکی از عناصر بسیار مهم در طراحی دکوراسیون دفاتر اداری که ممکن است در همه این مواقع فراموش شود،  پارتیشن اداری  است. پارتیشن اداری نه تنها به حرفه ای شدن ظاهر دفتر شما کمک می کنند بلکه نقش مهمی در ایجاد محیط کاری کارآمد و کاربردی دارند. پارتیشن های اداری، به دلایل مختلف، یک عنصر ضروری از تجهیزات اداری هستند. اغلب، آنها معمولا بین کابین ها در یک ساختمان اداری قرار می گیرند تا یک حریم خصوصی را در یک محیط باز برنامه ریزی کنند.

به این ترتیب، پارتیشن اداری یک راه موثر برای هدایت کارمندان به فضای شخصی خود هستند. پس از تصمیم گیری در خصوص طراحی  دکوراسیون اداری  دفتر خود، لازم است انتخاب سبک و روکش پارتیشن اداری مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که دفتر کاری شما همانطور که می خواهید آماده شده است. طیف گسترده ای از گزینه های پارتیشن اداری برای دفتر کار شما وجود دارد، از جمله پارتیشن های گچی و پارتیشن اداری شیشه ای ، پارتیشن های کامل یا نیمه کامل و طرح های منحصر به فرد که با توجه به نیازهای شخصی شما ایجاد می شود.

در حقیقت، انتخاب پارتیشن های اداری ، کاری دشوار و گسترده است و ایده خوبی است که انتخاب خود را با توجه به رنگ ، مواد سازنده ، سبک طراحی ، عرض و ارتفاع مناسب محدود کنید. ارتفاع یکی از مهمترین ملاحظات است. اگر چه فاکتور رنگ کاملا قابل تنظیم است، فقط سه ارتفاع اصلی برای پارتیشن اداری وجود دارد و انتخاب پارتیشن باهرارتفاع برای شما مناسب نیست. یکی از سبک های محبوب در پارتیشن های اداری حالت نیمه ارتفاع است که اغلب برای ساخت کابین در دفاتر باز استفاده می شود.

اگر علاقه دارید دفتر شما به یک محیط آرام تبدیل شود، ممکن است بخواهید از پارتیشن اداری با ارتفاع کامل که از کف تا سقف قرار می گیرد استفاده کنید که بیشتر شبیه یک دیوار موقت است. نوع سوم پارتیشن که معمولا در دفاتر اداری استفاده می شود، سبک “آکاردئون” است، که ظاهری مشابه با پارتیشن های با ارتفاع کامل دارند، این نوع پارتیشن اداری به شما اجازه می دهد تا دسترسی شیک و آسان بین فضاهای جدا شده داشته باشید.

مواد مورد استفاده برای ساخت پارتیشن های اداری شامل: شیشه ، گچ ، چوب و پارچه های سبک می باشد. در مورد انتخاب مواد نیز تصمیم گیری کاملا شخصی است که براساس طرح دفتر، سبک دکوراسیون اداری و فضای موجود شما برنامه ریزی می شود.
به عنوان مثال، اگر شما مایل به انتقال نور طبیعی بهینه سازی شده باشید ، پارتیشن های شیشه ای انتخاب خوبی خواهند بود، اما اگر قصد دارید به طور منظم  مبلمان اداری  خود را تغییر دهید، مواد با دوام تر و سخت تر می توانند گزینه بهتری باشند.

به غیر از ارتفاع و مواد ، همچنین هنگام انتخاب پارتیشن اداری باید امکان گسترش در آینده را در نظر بگیرید. اگر شرکت شما در حال گسترش است، پارتیشن های متحرک یا پارتیشن های چرخشی که بسیار سبک بوده و در صورت نیاز به تغییر مجدد امکان حرکت و تغییر مکان دارند، ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشند.

در نهایت، هنگامی که تصمیم می گیرد که چه چیزی در پارتیشن اداری کاربردی تر و مناسب تر هستند، ممکن است بهتر باشد با یک متخصص درطراحی دکوراسیون اداری مشورت کنید که در طراحی فضای اداری شما و انتخاب پارتیشن اداری مناسب با توجه به نیازها و بودجه ¬تان ، شما را یاری کند.


» نظر

چگونه از فضای اداری خود به طور موثر استفاده کنیم

موردی که اغلب نادیده گرفته می شود، طراحی دکوراسیون و قابلیت فضای اداری است. در مقاله ما “تغییرات دکوراسیون اداری ساده که می تواند فضای کار را شادتر کند” اطلاعاتی در مورد میزان تاثیر قابل توجه محیط کار بر بهره وری کارکنان و سلامت آنها کسب خواهید کرد. در حالی که هر فضای اداری باید نیازهای خاص خود را تامین کند، این مقاله نکات مفیدی را برای حصول اطمینان از اینکه دفتر شما با ظرفیت مطلوب خود کار می کند، ارائه خواهد داد.

یکی از اولین گام ها برای ایجاد فضای اداری کارآمد، دسته بندی کارکنان بر اساس نقش شغلی آنهاست. به عنوان مثال، قرار دادن تیم حسابداری در کنار بخش های خرید و پردازش صورتحساب، می تواند موقعیت مناسب برای بحث و تبادل نظر بین اعضای تیم های مختلف را فراهم کند. برای تصمیم گیری در مورد نحوه چینش در دکوراسیون ادارای خود برای ایجاد یک چرخه کارآمد، باید لیستی از مسئولیت های کلیدی کارمندان و بخش های مختلف خود تهیه کنید که به شما این امکان را می دهد به راحتی ارتباط بین اعضای تیم های مختلف را تجزیه و تحلیل کنید.

استفاده موثر از فضای اداری

فراهم کردن فضای کافی و تجهیزات موردنیاز نیاز برای کارمندان، برای دستیابی به بهره وری مطلوب ضروری است. برای انجام این کار باید در طراحی دکوراسیون اداری فضایی در نظر گرفته شود که امکان قرار دادن تجهیزات، اسناد کاغذی و پوشه ها را فراهم کند. تجهیزات به اشتراک گذاشته شده که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند، مانند دستگاه فتوکپی، پرینتر و دستگاه فکس، باید در نزدیکی کارمندان قرار بگیرند تا میزان زمان رفت و آمد آنها را کاهش دهد.

در صورت امکان، این تجهیزات را در پشت هر گروه قرار دهید تا سرپرستان تیم فرصتی را برای بررسی عملکرد گروه داشته باشند و به طور بالقوه هر نگرانی ممکن را شناسایی کنند.

فضاهای اداری برنامه ریزی شده و استفاده از پارتیشن اداری نیز بسیار رایج هستند زیرا امکان همکاری آسان بین کارمندان را فراهم می کند. با این حال، این طرح ممکن است برای تمام بخش های مناسب نباشد و شما باید به دقت بررسی کنید که چه کسی به فضای اداری خصوصی نیاز خواهد داشت. اگر احساس می کنید که هر یک از تیم های شما به حفظ حریم خصوصی نیاز دارند تا بتوانند به طور کامل بر روی وظایف خود تمرکز کنند، ایجاد یک محیط بدون حواس پرتی که از فضای باز اداری شما به طور کامل جدا شده است، می تواند راه حلی مناسب باشد.

طراحی و عملکرد فضاهای اداری مشترک، مانند اتاق های کنفرانس و جلسه، باید با دقت مورد توجه قرار گیرند. در صورت امکان، این فضاها باید در نزدیکی مراکز اصلی نیروی کار قرار بگیرند تا بتوانند به راحتی در دسترس همه بخش ها قرار بگیرند. علاوه بر این، مناطق طراحی شده برای استراحت نیز باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند چندین کارمند را در یک زمان در خود جای دهند تا در محیطی آرام به صرف ناهار، چای و قهوه مشغول شوند.

اهداف فضای اداری

در نهایت، به منظور بهبود بهره وری کارکنان، فضای اداری شما باید پاسخگوی نیازهای خاص کارکنان شما باشد تا بتوانند با تمام ظرفیت خود کار کنند. یک فضای اداری مناسب نیز باید امکان توسعه همزمان با رشد کسب و کار را داشته باشد.

هنگام طراحی دکوراسیون مجدد یا بازسازی فضای اداری خود باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اطمینان از استفاده موثر از فضای اداری
  • دستیابی به یک چرخه کار کارآمد
  • ارائه نظارت بهبود یافته
  • بهبود ارتباطات داخلی
  • اطمینان از اینکه کارکنان بتوانند راحت کار کنند
  • اطمینان از ایمنی کارکنان

در اینجا ما خدمات کامل طراحی دکوراسیون اداری، شرکت ها ،مغازه ها و انبارها را ارائه می دهیم. ما از مواد با کیفیت بالا استفاده می کنیم و ویژگی های طراحی شیک و منحصر به فرد را به عنوان استاندارد مورد استفاده قرار می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا بحث در مورد طراحی فضای اداری کسب و کار خودتان با متخصصین ما در گروه سامانه ساز بگیرید.


» نظر
   1   2      >