سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارتیشن ها از گچ تا آلومینیوم

پارتیشن اداری

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌اید که پارتیشن‌های اداری نیز مانند هر چیز دیگری جنس و تکنولوژی دارند که آن هم روز به روز در حال تغییر و تحول و در عین حال پیشرفته شدن است. ما در این مقاله به دنبال آن هستیم که جدید‌ترین تکنولوژی‌های ساخت پارتیشن‌های اداری را بررسی کنیم و تفاوت‌های میان تکنولوژی‌های قدیمی و جدید پارتیشن‌های اداری را برای شما بازگو کنیم.

 پارتیشن‌ چیست و چه کارایی دارد

پارتیشن اداری یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون اداری است. این واقعیتی است که دوران محیط‌های اداری که ده‌ها و یا صد‌ها اتاق مجزا داشته‌اند به سر آمده و اکنون محیط‌های اداری با یک سالن بزرگ هستند که با پارتیشن‌هایی از یک دیگر جدا شده و بدل به اتفاق های مجزا می‌گردند. استفاده خوب از پارتیشن اداری علاوه بر آن که محیط شما را می‌سازد می‌تواند به نوعی نقش دیوار‌های میانی را هم برای شما ایفا کند. از این رو روز به روز استفاده از پارتیشن‌های اداری رونق بیشتری می یابد. از دیگر سو اگر قرار بر دیوار کشی در محیط یک سالنی اداری باشد دردسرها تنها به مشکلات و ناراحتی های ناشی از بنایی ختم نمی‌شود. مشکلاتی که یکی از مهمترین آنها در ادامه ذکر می شود.

 مشکل وزن در پارتیشن‌ اداری

شما در چه بنایی، دفتر اداری خود را تأسیس کرده اید؟ یک آپارتمان یا یک خانه ویلایی؟ مهم نیست در هر بنایی که باشید آن بنا برای تحمل وزن دیوارها ساخته شده است. بله تعداد دیوارهای یک بنا با کیفیت و در عین حال حسابی خاص پیشبینی می‌شود و تعداد دیوارهای یک بنا به خصوص اگر آن بنا یک آپارتمان باشد به شدت اهمیت دارد. زیرا جمع وزن آدم‌ها و دیگر وسایل معمول در یک ساختمان بیش از وزن دیوار‌های آن ساختمان نمی‌شود و هر ساختمانی ابتدا باید توان تحمل دیوار‌های خود را داشته باشد. حال اگر شما به یک باره تعداد دیوارهای یک ساختمان را چند برابر کنید احتمال آسیب پذیری آن ساختمان را به چند برابر افزایش داده‌اید. این به آن معنی است که پارتیشن اداری به وزن ساختمان می‌افزاید و شما برای انتخاب یک پارتیشن اداری خوب باید بحث وزن آن را نیز حساب کنید.

 سبک‌ترین و سنگین‌ترین نوع پارتیشن کدامند؟

بگذارید از بدترین و سنگین ترین نوع پارتیشن‌های اداری شروع کنیم. استفاده از دیوارهای پیش ساخته گچی و یا دیوار کشی سنتی برای ساختن اتاق‌های درونی در یک ساختمان می‌تواند بدترین انتخاب شما باشد. البته این انتخاب شاید برای شما به مراتب ارزان‌تر از دیگر انتخاب‌ها تمام شود زیرا یک بنّا می‌تواند آن را برای شما انجام دهد. از همه مهم‌تر متریال استفاده شده در این روش می‌تواند بسیار ارزان باشد، اما کیفیت و وزن این روش بسیار بد است. این روش آنچنان بد و ناکارآمد است که هیچ یک از شرکت‌های طراحی دکوراسیون‌ اداری آن را انتخاب نمی‌کنند. روش دیگری که از مدت‌ها پیش تا به امروز مورد استفاده است و آرام آرام روبه زوال می‌رود استفاده از ام دی اف و شیشه در ساخت پارتیشن‌های اداری است. می توان این پارتیشن‌ها را به نوعی روش‌های متوسط ساخت پارتیشن دانست. وزن ام دی اف ها هم کم نیست، اما نسبت به روش پیشین سبک‌تراند اما استفاده از ام دی اف برای دوجداره کردن و ضد صدا کردن پارتیشن‌ها بسیار نا‌کارآمد است زیرا ضخامت پارتیشن‌های دو جداره ام دی افی بسیار زیاد است و شیشه‌های دو جداره هم چندان از پس صدای بیرون بر نمی‌آید. پس باید راه دیگری برای پارتیشن اداری وجود داشته باشد.

پارتیشن‌ آلومینیومی پیشرفته‌ترین روش پارتیشن بندی

استفاده از آلومینیوم یکی از بهترین و مد روزترین روش پارتیشن بندی در دنیا است. آلومینیوم بسیار سبک است و کاملا مشکل وزن را حل می‌کند. دیگر ویژگی آلومینیوم در پارتیشن‌های اداری آن است که با ضخامت بسیار کم می‌توان پارتیشن دوجداره درست کرد و از شیشه‌های دو جداره در آن بهره برد. این گونه پارتیشن اداری می‌تواند به راحتی در برابر صدا عایق شود. یک مزیت بسیار مهم دیگر هم در استفاده از آلومینیوم وجود دارد برای پارتیشن‌های اداری وجود دارد که استفاده از آن را به اوج محبوبیت می رساند. سطح پارتیشن‌های اداری آلومینیومی آج ریزی دارد و مات است از این رو به خصوص در انواع رنگ‌های تیره بسیار چرکتاب است و به شدت دیر کثیف می شود.
انتخاب پارتیشن‌های اداری آلومینیومی یکی از کارهایست که این روزها نه یک راه ترجیحی بلکه یک ضرورت است و گروه سامانه ساز هم در این انتخاب در کنار شماست.


» نظر

میز اداری و اهمیت فضای اداری

میز اداری

میز اداری مفهومی بزرگ در طراحی دکوراسیون فضای اداری است. شاید اصلی‌ترین بخش دکوراسیون اداری شما میز اداری و صندلی‌های اداری باشد. این واقعیتی است که صندلی‌های اداری با آن که تنوع بسیار زیادی دارند چندان قابل تغییر نیستند و به واسطه اهمیت‌های ویژه آنها در هماهنگی با کمر و فرم نشستن کمتر با فضای اداری دفتر و اداره هماهنگ می‌شوند.
اما میز اداری به گونه دیگری است.

 

کاربردی بودن میز اداری

کار شما چیست؟ دفتری هستید که مراجعان زیادی دارد یا شرکتی است که به صورت اینترنتی کار می‌کند. همه این‌ها یعنی این که میز شما باید مناسب با کارتان باشد. در این دیدگاه عملا دو نوع میز داریم که می توان آنها را بررسی کنیم. یک میز اداری است که چند نفر دور آن می‌نشینند و با چند جدا کننده حریم هر یک از کارمندان مشخص می‌شود. این میزها که به میز کار گروهی هم معرف‌اند بیشتر به درد شرکت‌هایی می‌خورد که کمتر جلسات با ارباب رجوع ندارند و افراد غریبه‌ای در شرکت چندان رفت و آمد ندارند، اگر هم جلسه‌ای باشد در اتاق جلسات پشت میز اداری دیگری انجام می‌شود و میز کار گروهی فقط برای کار در کنار دیگر کارمندان طراحی می‌شود. این نوع از میزهای اداری محیط کاری بسیار صمیمی و گرم می‌کنند و مناسب‌اند برای کار گروهی . اگر شرکت شما نیاز ویژه‌ای به کار گروهی دارد حتما از میز اداری گروهی استفاده کنید.

اما میز اداری انفرادی، گاه بزرگ است و گاه کوچک. این موضوع در انتخاب این مدل از میزها بسیار مهم است که آیا شما در شغلتان ملزم به پذیرایی از ارباب رجوع هستید یا نه. اگر میز اداری را برای منشی دفتر و یا کارمندی می‌خواهید این کار را باید به کرات انجام دهد، به شدت به این موضوع توجه کنید که میز باید ساده باشد.

میز اداری انفرادی مانند دیگر میز‌ها باید امکانات اداری را هم برای کارمند فراهم کند. استفاده از مدل‌های اِل با زاویه‌ 90 درجه می‌تواند علاوه بر فراهم آوردن انواع امکانات برای کارمند، مانند کشوهای متعدد و دسترسی به انواع کانال‌های ارتباطی، یک ظاهر ساده و صمیمی را هم برای شما فراهم می‌آورد. سادگی یک میز اداری برای کارمندانی که با ارباب رجوع سروکار دارند به این دلیل مهم است که حس صمیمی و خودمان و دوست داشتنی بودن را به ارباب رجوع منتقل می‌کند و اگر ارباب رجوع شما عصبانی باشد میز ساده و زیبای شما، می‌تواند قدمی نامحسوس برای آرام کردن مشتری بر دارد.

میز اداری مدیریتی

پر تجمل بودن، بزرگ بودن، پوشاندن دفتر با حجم بزرگ میز، بدترین بخش‌های یک میز اداری مدیریتی است. اداره‌ای را فرض کنید که مدیران آن پشت میزهای بلند بزرگ و پر حجم نشسته‌اند روی میزهای آن‌ها بسیار شلوغ است؛ برگه و کاغذ های بسیاری میز آنها را پوشانده است. همین طور کسانی که به دیدار این مدیر می‌آیند باید در جایی در قسمت پایین اتاق و نزدیک درب ورودی بنشینند این‌ها بدترین ویژگی‌های رایج برای میز مدیریتی کلاسیک است که متأسفانه در ایران بسیار رواج دارد.

این میز اداری نیست که مقام و منزلت یک مدیر را محکم می‌کند، بلکه مدیریت مدیران است که به آن میز مقام منزلت می‌بخشد. استفاده از میز اداری پر تجمل این روزها در همه جای دنیا تقریبا منسوخ شده است و حتی مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های بزرگ هم از میز اداری ساده و البته راحت استفاد می‌کنند. بزرگی میز مدیریتی یک انتخاب است که البته به اندازه و ابعاد دفتر مدیر هم بر می‌گردد اما باز هم ما بر سادگی میز تأکید می‌کنیم گاهی اوقات میز‌ اداری آنچنان بزرگ است که زبان بدن شما را می‌پوشاند و شما نمی‌توانید پیام‌های مناسبی را از طریق زبان بدن به دیگران انتقال دهید. پس برای یک مدیر حرفه‌ای میز اداری که زبان بدن را هم نپوشاند و پشت آن دست‌ها و فرم نشستن کاملا معلوم باشد یک ضرورت امروزی است.

گروه سامانه ساز، هوشمندی را در طراحی‌های دکوراسیون اداری خود مهم‌ترین اصل ممکن می‌داند به این معنی که برای هر محیط کاری و فضای اداری، هوشمندانه ترین انتخاب را فراهم می‌آورد. همراهی شما در انتخاب‌هایتان همیشه افتخار سامانه ساز بوده است.


» نظر

5 ویژگی مهم برای خرید مبلمان اداری

مبلمان اداری

منظور از مبلمان اداری در این مقاله مبل های اداری هستند. واژه مبلمان اداری بیشتر به تمام صندلی و پارتیشن‌ها و میزهای اداری اطلاق می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم در‌باره مبل‌های اداری حرف بزنیم. مبلمان اداری باید چگونه باشد؟ این روز ها مبلمان اداری در بسیاری از ادارت و شرکت های دولتی و خصوصی دیده می‌شود و بسیاری نیز در دفترهای خود چه برای مهمان ها و چه برای کارمندان از مبلمان اداری استفاده می کنند.

 

کاربرد مبلمان اداری

قبل از آنکه به ویژگی‌های مهم یک دست از مبلمان اداری خوب بپردازیم. باید به نقش قرار دادن مبلمان در دفتر و شرکت اشاره کنیم. مبل‌ها در دفتر شما می‌توانند دو نقش مهم داشته باشند، یک پذیرایی از مهمان‌ها و دیگر استراحت کارکنان.
در این که ما در ادارات و دفاتر خود مانند جای‌های دیگر به سنت قدیمی خود رفتار می‌کنیم و برای مهمان‌های خود سنگ تمام می‌گذاریم هیچ شکی نیست. همیشه بهترین‌ها برای مهمان است و برای او بهترین را می خواهیم. این موضوع برای مبلمان هم بسیار صادق است، همیشه بهترین صندلی‌ها را در اتاقی قرارمی‌دهیم که در آن از مهمان‌ها پذیرایی می‌کنیم. این صندلی‌ها بهترین نشیمن را دارند، از دیگر سو در جاهای دیگر دنیا هم روال بر این اساس است. برای این که مذاکرات و جلسات به خصوص جلساتی که برای قرار داده‌های مهم برگزار می‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار شود، باید بهترین و راحت ترین جاهای شرکت را در اختیار مهمان‌ها قرار داد و در این جا مبل های اداری بسیار نقش پر رنگی دارد. در یک کلام مبلمان‌های اداری راحت ترین جا‌هایی است که در شرکت در اختیار مهمان‌ها قرار می‌گیرد.
دیگر کاربرد مبلمان‌های اداری و یا به عبارت دقیق‌تر مبل‌های اداری استراحت کارمندان است. در مدیریت مدرن دیگر دوران آن گذشته است که کارمندان از صبح به مدت 8 تا 12 ساعت پشت یک میز اداری ، روی یک صندلی بنشینند و به صورت پشت سر هم کار کنند. از این رو باید جا‌هایی را برای استراحت کارکنان آماده کرد و اگر در این مکان ها بتوان به ادامه کار اما با شرایط بهتر پرداخت خیلی بهتر است .
در این حالت هم مبلمان اداری می‌تواند نقش مهمی می‌تواند داشته باشد زیرا استفاده از چند مبل زیبا در عین حال راحت در گوشه و کنار شرکت می‌تواند به این موضوع بیانجامد که کارکنان چند دقیقه را روی آنها بگذرانند، در حالی که لپ‌تاب خود را روی پا گرفته‌اند و به کار های خود می‌پردازند. این امکان وجود دارد که اندکی برای رسیدن به مبلمان قدم بزنند و گردش خون در بدن آنها بهبود یابد. گذراندن چند دقیقه‌ای در روز روی یکی از مبل‌های شرکت می‌تواند برای هر یک از کارکنان تأثیر خوبی داشته باشد و روحیه آنها را افزایش دهد. اما این مبلمان با این دو کاربری بسیار مهم چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که شما بگویید مبلمان اداری خوبی را برای شرکت خود انتخاب کرده‌ام.

5 ویژگی مبلمان اداری که انتخاب شما را متحول می‌کند

1- به کلاس کاری شما بیاید

شما یک دفتر استارتاپی هستید یا یک شرکت قدیمی و باسابقه. این موضوعات بسیار مهم‌اند که شما را در یک شرکت چه فضا و اتمسفر کسب و کاری دارید. این مهم است که دوست دارید چه جوی، به مهمان و یا کارمندان شما منتقل شود. از هر یک از المان‌های دفتر شما چه برداشتی انجام می شود. اگر شما یک مرد جا افتاده و جو شرکت شما افرادی بالای 35 تا 40 سال است به مدل های مبلمان اداری مدرن فکر نکنید و دنبال یک طرح کلاسیک باشد. بگذارید مبل های اداری شما با روحیات‌تان هماهنگ باشد. پس مبلمان اداری شرکت را با خودتان هماهنگ کنید.

‌2- مبلمان اداری خوب هر کسی را دعوت به نشستن می‌کند

مبلمان اداری شما باید دعوتگر باشد باید در فضایی قرار بگیرد که هر کس را دعوت به نشستن کند هر کس باید بر روی این مبلمان احساس راحتی کند جاذبه دفتر شما مبلمان اداری است که همه روی آن راحت و آسوده اند. یک مشتری ناراضی که می خواهد همه چیز را در هم بکوبد با نشستن روی مبل های اداری دفتر شما نوشیدن یک فنجان دمنوش و تن صدای آرام شما حتما آرام‌تر می‌شود بله شاید همه چیز از یک مبل ساده شروع شود، اما نه به سادگی.

3- رنگ های متفاوت را امتحان کنید اگر اهل آن هستید

این ویژگی برای جوان ترها بسیار مناسب است. اگر شرکتی جوان دارید و فکر می‌کنید این انرژی باید در دفتر شما هم نمود پیدا کند، معطل نکنید رنگ‌های گرم و تند را در  مبلمان و دکوراسیون اداری و حتی رنگ آمیزی دیوارهای دفتر خود به کار ببرید. بگذارید رنگ‌های فیروزه ای، روشن و حتی قرمز تند، دفتر شما را گرم کند و محیط شما را پرنشاط سازد.

4- ضد تعریق باشد

یک جلسه اداری بین 1 الی 3 ساعت طول می‌کشد و این خود می‌تواند برای هر کس که در جلسه بر روی مبلی می‌نشیند خسته کننده باشد. ضمنا ما در کشور گرمی زندگی می‌کنیم و عرق کردن در جلسه یکی از بدترین موضوعات ممکن است. پارچه یا چرم فرق نمی‌کند مبلمان اداری شما باید ضد تعریق باشد. پس به این موضوع بسیار اهمیت دهید. ‌

5- ارتفاع مناسب داشته باشد

برای این که از روی مبلمان اداری بتوان راحت برخاست و نشست یک ارتفاع استاندارد مهم است. گاه مبل های اداری به گونه ای طراحی می‌شود که به شدت کوتاه‌اند این مبلمان به خصوص برای جلسات اصلان مناسب نیستند به یاد داشته باشید هر کسی که با شما در رابطه و جلسه است توان نشست و برخاست قوی ندارد، پس لطفا مبلمان اداری خود را در ابعاد و ارتفاع استاندارد انتخاب کنید.
گروه حرفه ای سامانه ساز این استاندارد های را می‌شناسند و تمام این امکانات را برای شما فراهم می‌کنند. کافی است که برای طراحی و خرید مبلمان اداری با همکاران ما تماس بگیرید.


» نظر

3 طراحی مدرن برای جایگزینی اتاق کنفرانس

میز کنفرانس

با افزایش همکاری در اداره‌های مختلف، باید در مورد طراحی اتاق کنفرانس تجدید نظر کنیم؛ و راه‌حل‌های جایگزین معرفی کنیم. بعد از انتشار خبری که در آن کارکنان Apple تهدید کرده بودند که به جای کار کردن در Apple Park ترجیح می‌دهند استعفا دهند. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که فضای باز اداری دیگر چندان کارساز نیست. اما یکی از چیزهایی که نمی‌شود از فضای کار مدرن حذف کرد مسئله همکاری و تعامل است. در واقع همین ضرورت همکاری و خلاقیت مشترک چیزی بود که شرکت‌ها را از سمت کابین‌های اداری به سوی فضای باز سوق داد. انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند؛ و ما باید اغلب همدیگر را ببینیم؛ تبادل نظر کنیم و همچنین با همدیگر تصمیم بگیریم تا بتوانیم بهترین کار را برای همه انجام دهیم.
قبلا اتاق کنفرانس و میز کنفرانس معمولا تنها برای جلسات صبح دوشنبه به کار می‌رفتند؛ اما امروزه از آنجا که میزان کنفرانس برای جلسات، تفکر جمعی، هکاتون‌ها، کنفرانس‌های ویدیویی، بحث‌های گروهی از راه دور و غیره به سرعت در حال افزایش است. جدول زمانی اتاق کنفرانس همیشه به هم می‌ریزد و این اتاق‌ها دیگر نمی‌توانند پاسخگوی همه باشند.
چگونه می‌توانیم بدون بازسازی کامل یا ساختن اتاق‌های دیگر طراحی دکوراسیون اداری خود را با شرایط جدید وفق دهیم؟ ادارات کنونی سه جایگزین را برای اتاق کنفرانس ارائه داده اند.

 

3 طراحی مدرن که در حال جایگزینی اتاق کنفرانس هستند

اتاق‌های مخصوص ایستادن

ثابت شده است که نشستن پشت یک میز به مدت چند ساعت در روز احتمال حمله قلبی و بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد. برای کاهش این‌گونه عوارض منفی، اتاق‌های مخصوص ایستادن معرفی شدند. این اتاق‌ها به یک بهانه عالی (و کاربردی) تبدیل شدند تا کارمندان بایستند، فعالیت خود را افزایش دهند، این طرف و آن طرف بروند و در عین مشارکت احساس سلامت بیشتری کنند.
اتاق کنفرانس مخصوص ایستادن معمولا در حاشیه ادارات باز ساخته می‌شوند؛ و در آنها از میزهای بلند، چهارپایه و چندین فناوری برای کنفرانس‌های از راه دور استفاده می‌شود. چنین طرحی همچنین می‌تواند فضای بیشتری را در اختیار شرکت بگذارد؛ تا از آن برای افزایش فضای خصوصی کارکنان استفاده کند. استفاده از چندین میز اداری دارای ارتفاع قابل تنظیم به همراه صفحه‌های جداکننده نیز می‌تواند محیط مناسب و دوستانه‌ای را برای اتاق کنفرانس اداره فراهم آورد.
اتاق‌های مخصوص ایستادن برای گروه‌ها و همچنین جلسات کوچک‌تر نیز پیشنهاد می‌شود که در عرض یک ساعت تمام می‌شوند.

 پادهای پربازده

اتاق‌های چسبیده، اتاق‌های تماس، اتاقک‌های تمرکز و… این نوع اتاقک‌های کوچک اسم‌های زیادی دارند. یکی از دلایلی که این اتاقک‌ها از سال 2008 به محبوبیت رسیده‌اند این است که آنها از قانون Goldilocks پیروی می‌کنند: آنها تقریبا برای همه کارهای فعالیت‌محور مناسب هستند؛ که به دو نفر یا بیشتر نیاز دارند. این “اتاق‌های کنفرانس کوچک” اغلب چندکاره و گاهی اوقات حتی قابل جابجایی هستند. آنها را می‌توان با استفاده از مواد اکوستیک طراحی کرد تا صدا را جذب کنند؛ و دارای میز و نیمکت‌هایی کوچک هستند. همچنین می‌توان نمایشگرهای متوسطی را برای کنفرانس ویدیویی در آنها پیدا کرد. بعضی از این پادها از سطوح دارای وینیل، دیوارهای شیشه‌ای برای نوشتن و طراحی یا رنگ‌های پاک‌کردنی استفاده می‌کنند. این کار به گسترش فضای فکری از سطوح محدود روی میز به فضایی گسترده‌تر کمک می‌کند.
این پادها راه حلی ایده‌آل برای گروه‌های سه یا چند نفره هستند؛ که برای تمرکز و خلاقیت گروهی به محیطی آرام‌تر نیاز دارند؛ و همچنین می‌توان آنها را برای جلسات طولانی‌تر به کار برد؛ که باید به دور از هرگونه حواس‌پرتی برگزار شوند. این اتاقک‌ها نزدیک به 6-8 نفر را در خود جای می‌دهند؛ که آنها را به انتخابی عالی برای ساختن در فضاهای تجاری تبدیل می‌کند. برخلاف جلسات ایستادنی که می‌توانند در هر جایی صورت گیرند (وسط یک فضای اداری باز گرفته تا کافه‌های طبقه اول اداره) این پادها مزاحمت ناشی از عبور افراد و مکالمه‌های غیرضروری را حذف می‌کنند تا بیشترین بازده به دست آید.

هوای آزاد

اگر نمی‌توانید هیچ جای دیگری را در داخل اداره بسازید؛ چرا کارهای خود را به فضای آزاد نمی‌برید؟ شرکت‌ها اکنون در حال اضافه کردن پاسیوهای پوشیده از گیاه، باغچه‌های روی پشت بام به همراه فضای گروهی و مسیرهای منظره‌دار برای جلسات پیاده‌روی هستند. اگر نمی‌توانید چنین فضایی را به طراحی داخلی خود اضافه کنید؛ این امکان را در اختیار دارید که جلسات خود را به محیط بیرونی شرکت منتقل کنید.
خواه یک آلاچیق سایه‌دار برای جلسات دور میز گرد برای پانزده نفر درست کنید؛ یا اینکه یک مسیر پیاده‌روی دو نفره را در اطراف اداره بسازید. شما می‌توانید جلسات خود را با استفاده از یک جدول زمانی مشترک برگزار کنید؛ و یک نفر را مسئول ضبط صدا، ویدیو یا یادداشت‌برداری قرار دهید و آنها را با استفاده از فضای ابری در اختیار اعضای دیگر نیز بگذارید.


» نظر