سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر رنگ مبلمان اداری در محیط

رنگ مبلمان اداری

برای تغییرات در دکوراسیون اداری، انتخاب رنگ مبلمان یکی از مهم‌ترین المان‌هایی است که باید به آن توجه کنید. در دنیای دکوراسیون امروزی تاثیر رنگ‌ها و نقش آن بر روی بازدهی کارکرد کارمندان ثابت شده است. رنگ‌ها و انتخاب آن‌ها به صورت ترکیبی باید آن‌قدر هوشمندانه انتخاب شود که علاوه بر زیبایی محیط، حس مثبت نیز ایجاد کنید.
انتخاب هر رنگ در طراحی دکوراسیون اداری، هنرمندانه نیست. می‌تواند انرژی خوب را از محیط دور کند. البته درست است که همه رنگ‌ها در همه جای دنیا زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ اما این که هر رنگ در کجای محیط به کار برده شود، بسیار مهم است.
عوامل دیگری نیز برای انتخاب رنگ مبلمان اداری دخیل هستند. به طور مثال شما باید نوع فضای کاری خود را درنظر بگیرید. آیا صاحب کسب و کار استارت آپی هستید؟ یا حوزه فعالیت شما راه و شهرسازی است. شاید هم یک بانک. به طور مثال طراحی خلاقانه و استفاده از رنگ‌های شاد در فضاهای استارت آپی بسیار موثر در روند بازدهی کارمندان آن شرکت است. همچنین شما از این رنگ‌ها در یک فضای کاملا اداری مانند ادارات دولتی یا بانک‌ها نمی‌توانید استفاده کنید.

 

خلاقیت در انتخاب رنگ مبلمان اداری

درست است که استفاده از هارمونی رنگ‌ها، محیط را کلاسیک‌تر نشان می‌دهند. اما پس از مدتی چشم مخاطب را خسته می‌کند. می‌توانید گاهی در انتخاب رنگ مبلمان اداری کمی خلاقیت به خرج دهید و از رنگ‌های متضاد به صورت محدود نیز استفاده کنید. این خلاقیت هم زیبا و جذاب است و هم محیط خسته کننده برای کارکنان اداره ایجاد نمی‌کند.
یک راه ساده این است که شما با توجه به جدول رنگ‌ها، از چند رنگ نزدیک به هم استفاده کنید و در یک قسمت کوچک از رنگ متضاد استفاده کنید. این کار برای مبلمان اداری در رنگ پارچه و چوب مبلمان امکان‌پذیر است. البته شما می‌توانید از رنگ‌های بقیه وسایل کمک بگیرید. باتوجه به رنگ دیوارها، کفپوش، وسایل اداری تصمیم به انتخاب رنگ مبلمان اداری بگیرید.

روانشناسی رنگ مبلمان اداری

رنگ‌ها درون عمق خود حرف‌هایی با ما دارند که با ارتباط برقرار کردنشان دنیای ذهنتان خلاقانه‌تر و رنگی‌تر می‌شود. در ادامه برای چند رنگ نکاتی را می‌گوییم که برای طراحی دکوراسیون اداری فضای دفتر یا حتی منزل خود از آن کمک بگیرید.
رنگ سفید: یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در دنیای طراحی دکوراسیون است. چرا که با هر رنگی می‌تواند ترکیب مثبتی ایجاد کند. رنگ سفید نور را منعکس می‌کند و تاثیر زیادی در بزرگ نشان دادن محیط دارد.
استفاده از رنگ‌های خنثی: خاکستری، دودی، طوسی، نقره‌ای و رنگ‌های شیری و بژ. این رنگ‌ها را بدون محدودیت در هرجای دکوراسیون می‌توانید استفاده کنید. همان طور که اسمش مشخص است تاثیر مثبت یا منفی بر محیط ندارند و می‌توانند در کنار رنگ‌های دیگر استفاده شوند. چرا که ماهیت ملایمی دارند و به راحتی با باقی رنگ‌ها تلفیق می‌شوند.
اما رنگ طلایی؛ این رنگ با ظرافتی که دارد در کنار دیگر رنگ‌ها جلوه کلاسیک زیبایی ایجاد می‌کند. کمی سلیقه گذاشتن برای رنگ طلایی ارزشش را دارد. باید رنگ فضا و دیگر وسایل را درنظر بگیرید. اما فراموش نکنید که در استفاده از رنگ طلایی زیاده روی نکنید. چرا که با منعکس کردن نور، چشم بیننده را خسته می‌کند.
رنگ قهوه ای که نماد زمین و خاک است؛ حس امنیت و پناهگاه به مخاطب می‌دهد. امتحانش کنید! مخاطب با دیدن این رنگ تمایل بیشتری برای ماندن در محیط خواهد داشت. رنگ قهوه ای را می‌توانید در کنار رنگ شیری و بژ استفاده کنید.
فیروزه‌ای رنگ دلبرانه حوض و حیاط‌های قدیمی. رنگ فیروزه‌ای خود از ترکیب دو رنگ سبز و آبی تشکیل شده. یک اتفاق شگفت انگیز در دنیای رنگ‌ها که نمونه آن در طبیعت هم موجود است. انتخاب فیروزه ای برای رنگ مبلمان اداری بسیار خلاقانه است.
برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ” 3 نکته مهم برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان اداری ” را مطالعه کنید.

شرکت سامانه ساز فرابین با ایده های به روز طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری توانایی مشاوره و اجرای طراحی محیط‌های اداری را داراست. برای راهنمایی و مشاوره با ما تماس بگیرید.


» نظر

انتخاب میز کنفرانس مناسب با حرفه شما

میز کنفرانس

اتاق کنفرانس، فضای مهم تصمیم‌گیری‌های کاری شماست. شاید در شرکت‌های فروشگاهی قلب شرکت به حساب آید. چرا که حداکثر معاملات خود را در پشت میز کنفرانس خود انجام می‌‌دهید و این معاملات می‌تواند سرنوشت برند شرکت شما را بسازد. با اختصاص دادن یکی از اتاق‌های شرکت خود به عنوان اتاق کنفرانس، این فرصت را به برند خود می‌دهید که جلسات مهم اداری را درون شرکت برگزار کنید و این موضوع از لحاظ پررنگ شدن نام تجاری شما تاثیر زیادی خواهد داشت.
همچنین در اتاق کنفرانس به کارمندان خود این امکان را می‌دهید که دور هم بنشینند و جلسات کاری خود را با بهترین نتیجه پیش ببرند. چرا که با صحبت کردن خلاقیت تیم بیشتر از پیش می‌شود؛ راه حل‌های جدید بیان می‌شود و قدرت همفکری بین اعضای تیم به طرز شگفت آوری رشد می‌کند.
انتخاب یک صندلی و میز کنفرانس مناسب با دکوراسیون شرکت نیازمند آگاهی از روانشناسی رنگ‌هاست. کسانی که سال‌ها در این حرفه تجربه کافی به دست آورده‌اند با تحلیل‎‌های صحیح شما را در این امر راهنمایی می‌کنند.
اما فقط داشتن این فضا و خریداری صندلی و میز کنفرانس چاره کار نیست؛ شما باید با توجه به نیاز سازمان یک انتخاب مناسب داشته باشید. انتخاب میز و صندلی کنفرانس هم نیازمند توجه به چند نکته است. در این مقاله سعی داریم شما را با چند نکته جهت خرید و انتخاب درست آشنا کنیم.

 

انتخاب سایز میز کنفرانس

اولین قدم برای خرید وسایل یک محیط، ابتدا باید متراژ آن را درنظر بگیرید. اندازه میز نباید با اندازه فضای اتاق کنفرانس نزدیک باشد. در واقع برای پشت میز، فضای قرارگیری صندلی‌ها هم به یاد داشته باشید. همچنین برای رفت و آمد از پشت صندلی‌ها هم فکری بکنید. با تمام این نکات میز با سایز مناسبی سفارش دهید.
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است به تعداد افرادی که در جلسات شما حضور دارند توجه کنید و با توجه به تعداد آن‌ها میز و صندلی سفارش دهید. می‌توانید صندلی‌های ظریف‌تر برای تعداد بیشتر سفارش دهید تا مناسب اندازه فضا هم باشند. پس باید بین اندازه متراژ اتاق، تعداد صندلی‌ها و سایز میز یک تناسب خوب برقرار باشد.

راحتی صندلی و میز کنفرانس در جلسات کاری

نامناسب بودن ارتفاع میز، بی‌کیفیت بودن صندلی‌های آن از جمله مسائلی است که می‌تواند افراد داخل جلسه را خسته کند. آن‌ها را یاد ساعت مچی‌شان بیندازد که چندین بار منتظر اتمام جلسه باشند. نتیجه این موضوع، تمرکز نداشتن روی موضوع قابل بحث و بی نتیجه ماندن نتیجه کنفرانس است. به این موضوع فکر کنید که کارمندان قبل از جلسه ممکن است ساعت‌ها بر روی صندلی اداری خود نشسته باشند و حالا از صندلی‌های خسته کننده آن هم داخل جلسه و کنفرانس استقبال نمی‌کنند.
همانطور که ارگونومی بودن مبلمان اداری مهم است، ارگونومی میز و صندلی کنفرانس هم از اهمیت فراوانی برخوردار است. اگر تنها به این اصل توجه نداشته باشید در واقع برای تشکیل اتاق کنفرانس دچار زحمت و هزینه شده‌اید. اگر انتخاب شما حساب شده باشد، در جلسات طولانی کاری نگران خستگی جسمی مخاطبان خود نیستید. بد نیست در جلسات خود از مهمانان پذیرایی هم داشته باشید. میزهای کنفرانسی هستند که برای قرارگیری ظروف پذیرایی طراحی شده‌اند.
استفاده از صندلی‌های تنظیم شونده یک قدم مثبت دیگر برای طراحی اتاق کنفرانس شماست. این صندلی ها با داشتن قابلیت تنظیم شدن، این امکان را به افراد شرکت کننده در جلسه می‌دهد که بر اساس قد خود، ارتفاع صندلی را تنظیم کنند تا احساس بهتری در طول جلسه کنفرانس داشته باشند. پس لازم است روی این موضوع هم‌فکری داشته باشید.
برای بهترین انتخاب صندلی و میز کنفرانس مناسب با حرفه و بودجه شما با کارشناسان شرکت سامانه ساز فرابین مشورت کنید.


» نظر

اصول چیدمان مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری دارای اصولی است که با رعایت کردن آن می‌توانید یک فضای حرفه‌ای بسازید. شرکت‌های متنوعی هستند که امروز به این امر واقف شده‌اند که محیط می‌تواند حال روحی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. به همین خاطر یا خودشان دست به کار می‌شوند و با جستجو و تحقیق درباره این علم اطلاعات کسب می‌کنند یا با مراکز طراحی دکوراسیون اداری مشورت می‌کنند. درک اهمیت این موضوع خود قدم مثبتی برای دنیای دکوراسیون شده است.
روزانه زمان زیادی را در محل کار خود حضور داریم، پس محیط کاری ما باید هم دلچسب و هم از لحاظ ارگونومی مناسب باشد؛ توجه به این دو نکته، تاثیرات مثبتی در جهت بهبود کار ایجاد می‌کند.
اما چیدمان مبلمان اداری باید به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای باقی کارکنان نداشته باشد. استفاده از پارتیشن‌ها فضا را به درستی تفکیک می‌کند. با این کار علاوه بر نظم دهی به فضا ، حریم شخصی هر کارمند نیز حفظ می‌شود.

مبلمان اداری

 

چیدمان مبلمان اداری در فضاهای کوچک

در فضاهای کوچک شاید کار چیدمان کمی سخت‌تر باشد. برای فضاهای جدیدی که هنوز مبل انتخاب نکرده‌اید، متراژ این فضاها را درنظر داشته باشید و متناسب با آن مبلمان را انتخاب و خریداری کنید. صندلی و میز اداری را به گونه‌ای کنار هم بچینید که از فضاهای خالی به درستی استفاده کرده باشید و حداکثر بهره‌وری از فضا را ببرید.؛ این بدان منظور نیست که تمامی فضا را پر کنید و یا روی یک گوشه متمرکز شوید.
به این نکته توجه داشته باشید که در فضاهای کوچک، نزدیک بودن بیش از حد میز همکاران، به دلیل امواج مغز، راندمان کاری آن‌ها را می‌تواند کاهش پیدا کند. پس فاصله بین میزها هم در نظر بگیرید.
از نور طبیعی و مناسب کمک بگیرید. نور مناسب می‌تواند نقطه ضعف کوچک بودن فضا را تا حدی بپوشاند.
در فضای کوچک به این نکته توجه کنید که بعد از چیدمان، مسیری را هم برای رفت و آمد افراد داخل اتاق در نظر داشته باشید. چیدمان را طوری انجام دهید که دید کارکنان به سمت پنجره باشد، با این کار حس کوچک بودن فضا کمتر احساس می‌شود. علاوه بر این کارکنان با داشتن این امتیاز که فضای بیرون را بتوانند تماشا کنند، احساس خستگی کمتر به سراغ‌شان می‌آید.

چیدمان مبلمان اداری و تاثیر آن بر زیباسازی فضا

از رنگ سازمانی خود کمک بگیرید. اگر لوگوی کسب و کار شما از دو رنگ تشکیل شده، می‌توانید مبلمان را بر اساس آن رنگ به صورت یکی در میان بچینید.
برای چیدمان مبلمان اداری از به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید. شاید حتما لازم نباشد از رنگ‌های لوگوی خود استفاده کنید. شما می‌توانید انتخاب متفاوتی داشته باشید. بر اساس روحیات کارمندان، رنگ مبلمان را انتخاب کنید و در اتاق کار آن‌ها بچینید. حتما می‌دانید که هر فرد موفقی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی خود شغلش را انتخاب می‌کند. به طور مثال شما در اتاق برنامه نویسان نمی‌توانید از رنگ‌های تند استفاده کنید؛ معمولا ویژگی شخصیتی آن‌ها، افراد آرام و دقیقی هستند.
یکی از دیگر از مواردی که در چیدمان مبلمان اداری لازم است به آن توجه کنید، هماهنگی آن با دیگر وسایل و دکوراسیون اداری است. اگر روی زمین تعدادی سیم و کابل از کنار هم رد شده‌اند، مبلمان یکی از راه‌های پوشش کف هستند. اما در نظر داشته باشید که سنگینی پایه مبلمان بر روی سیم و کابل‌ها نباشد و با این کار آسیب فنی به وسایل الکترونیکی خود وارد نکنید.
در صورتی که در اتاق موردنظر قفسه و وسایل دکوری هم وجود دارد باید با توجه به اندازه وسایل و نحوه قرارگیری آن، چیدمان را انجام دهید؛ شاید لازم باشد جای آن‌ها هم تغییر دهید.
گروه سامانه ساز، طراح و مجری مبلمان اداری مدرن به شما در طراحی و چیدمان مبلمان دفاتر اداری کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را در فضای اداری خود شاهد باشید.


» نظر

آیا میز مدیریت و میز اداری باید متفاوت باشند؟

میز مدیریتی

دیدگاه‌های گوناگونی درباره ویژگی‌های میز مدیریتی وجود دارد. در گذشته نه چندان دور، میز مدیریتی باید به‌طور کلی با سایر میزهای اداری متفاوت می‌بود. اما امروزه این تفاوت کاهش یافته و میزهای مدیریتی نیز به شکل میزهای اداری نزدیک شده است. البته هنوز هم این سوال وجود دارد که آیا میز مدیریت و میز اداری باید متفاوت باشد؟ و اگر پاسخ این سوال مثبت است؛ میزان تفاوت آن چقدر باید باشد. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سبک کاری شما چیست؟

مدیران سبک‌های کاری متفاوتی با یک‌دیگر دارند. بعضی از آنها از ابزارهای رهبری برای کنترل امور بهره می‌برند؛ در حالی که عده دیگر به دنبال مشارکت و همکاری بیشتر با کارکنان و ایجاد رابطه دوستانه با آنها هستند. رهبران سازمانی و مدیران اجرایی، تفاوت‌هایی عمیق در سبک کاری دارند؛ و برای برآورده کردن نیازهای سبک خاص خود ممکن است موارد حاشیه‌ای گوناگون را با ویژگی‌های متفاوت شکل دهند.
از جمله مواردی که مدیران سازمان‌ها، علاقه دارند به‌طور مستقیم درباره آن اعمال نظر کنند؛ سبک انتخاب شده برای میز مدیریتی است. مدیرانی با ویژگی‌های رهبری، علاقه دارند در نگاه کارکنان خود جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. آنها نیاز به این دارند که حرف و عمل‌شان نزد کارکنان برش داشته و مورد پذیرش قرار گیرد. بنابر همین ویژگی‌ها احتمالا هنگام انتخاب میز مدیریتی به دنبال نمونه‌ای کاملا متفاوت با میزهای اداری سایر کارکنان هستند. نمونه‌ای که بتواند با جثه بزرگ‌تر، کیفیت بالاتر، جزئیات طراحی بیشتر و…، روی ناخودآگاه کارکنان تاثیر گذاشته و به نوعی آنها را مقهور قدرت رهبر نماید.
در مقابل مدیران عملیاتی و اجرایی معمولا نیازی به رهبری اعضای تیم خود احساس نمی‌کنند. آنها می‌کوشند با بهره‌گیری از روش‌های مدیریتی و کنترل پروژه، کارکنان خود را برای انجام وظایف مدیریت کنند. در این شرایط بیش از ابهت میز اداری ، راحتی و نزدیکی آن به میز کارکنان مطرح است. به همین دلیل است که چنین مدیرانی معمولا از میز مدیریتی ساده‌ای، تقریبا مشابه با سایر میزهای اداری استفاده می‌کنند؛ و ترجیح می‌دهند در همان دفتر کاری فعالیت کنند که تیم تحت مدیریت‌شان مشغول انجام وظایف هستند.

موضوع فعالیت شما چیست؟

از دیدگاهی دیگر موضوع فعالیت کسب‌وکار نیز می‌تواند در انتخاب میز مدیریتی مناسب موثر باشد. عده‌ای از مدیران دائما در اتاق خود در حال میزبانی جلساتی با افراد برون‌سازمانی هستند. بسیاری از این جلسات با هدف برقراری ارتباطات تجاری و انعقاد قراردادهای کاری انجام می‌شود؛ در این شرایط انتخاب یک میز مدیریتی زیبا، بزرگ و خاص، می‌تواند تاثیرگذاری مدیر را بر مخاطبان خود افزایش دهد.
در مقابل عده‌ای از مدیران مخاطب برون‌سازمانی ویژه‌ای ندارند؛ بنابراین می‌توانند فارغ از این موضوع و بنابر سایر فاکتورها، میز مدیریتی خود را انتخاب کنند.

سبک دکوراسیون اداری دفتر کار را در نظر بگیرید

مهم نیست که میز مدیریتی انتخاب شده تا چه میزان نسبت به سایر میزهای اداری بهتر، بزرگ‌تر و متفاوت‌تر است. اما بسیار مهم است که این میز با سایر اجزای مبلمان اداری و سبک دکوراسیون اداری دفتر کار هماهنگ باشد.
البته در این زمینه، موضوعی را نباید فراموش کنید. سبک‌های کلاسیک چینش دکوراسیون اداری معمولا بر مبنای وجود اتاقی کاملا مستقل برای مدیریت و در نتیجه استفاده از میز کلاسیک مدیریت طراحی شده است. در این شرایط معمولا میزهای مدیریتی تفاوتی اساسی با سایر میزهای اداری دارند.
در مقابل سبک‌های مدرن چینش دفاتر اداری، از جمله سبک دفاتر اداری باز، موجب شده است که در بسیاری از موارد میز مدیریت نیز به عنوان بخشی از فضای اداری باز تلقی شود. در چنین شرایطی میز مدیریت تا حدود زیادی شبیه به سایر میزهای اداری طراحی می‌شود؛ و تنها در جزئیات کوچک مثل رنگ می‌تواند متفاوت باشد.


» نظر