سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به مزایا و معایب میز کار گروهی

میز اداری

دفاتر اداری باز را می‌توان ارمغان دنیای تکنولوژیک دانست. دنیایی که در آن باید از فضاهای بسیار کوچک، بیشترین بهره ممکن را برد. دنیایی که نقش ارتباطات و کار گروهی در آن غیرقابل انکار است. میز کار گروهی نیز یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی دکوراسیون اداری با سبک باز است. استفاده از این نوع میز اداری ، تغییرات گوناگونی را در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند. تغییراتی که می‌تواند بنا بر نوع کسب و کار شما، مفید یا مضر باشد. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، به بررسی مزایا و معایب میز کار گروهی پرداخته‌ایم.

 

مزایای میز کار گروهی

میز کار گروهی در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار گیرد؛ می‌تواند مزایای بسیاری برای کسب و کار شما داشته باشد. هدف از طراحی این میز افزایش کارایی کارکنان و بهبود تعاملات کاری بین آنها بوده است. همچنین هدف دیگر این میز استفاده بهینه از فضا و قرار گرفتن تعداد بیشتری کاربر در فضایی کمتر بوده است.
تحقیقات مختلف ثابت کرده است که کار در کنار افراد دیگر می‌تواند موجب افزایش کارایی و انرژی کارکنان شود. شاید تجربه این حالت را هنگام استفاده از کتابخانه داشته باشید. در واقع انسان وقتی در فضایی قرار می‌گیرد که دیگران نیز به شدت مشغول کاری هستند؛ تمایل پیدا می‌کند که او نیز به آن کار بپردازد. این ویژگی را باید اولین مزیت میز کار گروهی دانست.
دومین مزیت این میزها افزایش تعاملات کاری است. بسیاری از پروژه‌ها در بستر هماهنگی و کار گروهی شکل گرفته و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این موضوع بخصوص در پروژه‌هایی که نیازمند کار مشترک است بیشتر به چشم می‌آید. میز کار گروهی فضایی را فراهم می‌کند تا افرادی با تخصص‌ها و وظایف یکسان، در کنار یک‌دیگر و دور یک میز به فعالیت بپردازند.
در نهایت سومین مزیت این نوع میز اداری را باید صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان دانست. این صرفه‌جویی از طریق کاهش فضای مورد استفاده، کاهش هزینه‌های گرمایش، سرمایش، نورپردازی و… ایجاد می‌شود. این صرفه‌جویی در کشورهای اروپایی و امریکایی که هزینه‌های بالایی برای انرژی پرداخت می‌کنند بسیار مهم است؛ و البته با توجه به بالا رفتن هزینه‌های مصرف انرژی و کاهش یارانه‌های دولتی در این ایران، این مسئله برای ما نیز اهمیت یافته است.
کنترل بهتر محیط، ایجاد حس سرزندگی در کارکنان، دسترسی بهتر به تجهیزات اداری و امکان استفاده از مبلمان اداری مدرن‌تر و باکیفیت‌تر، از دیگر ویژگی‌های میز کار گروهی است.

معایب میز کار گروهی

اما هر طرحی معایبی نیز دارد. میز کار گروهی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته اکثر معایب این نوع میز اداری به نوع استفاده از آن بازمی‌گردد. واقعیت آن است که میز کار گروهی برای تمامی شغل‌ها مناسب نیست. بعضی از مشاغل نیاز به تمرکز بالایی هنگام کار دارند. به عنوان مثال یک نویسنده یا تولیدکننده محتوا نیازمند فضای آرام و تمرکز بالا برای کار است؛ و نمی‌تواند در یک میز کار گروهی و در کنار افرادی که معمولا مشغول به تعامل با یک‌دیگر هستند، به فعالیت بپردازد.
در نمونه‌ای دیگر میز کار گروهی برای افرادی که دائما در حال مذاکره تلفنی هستند، مناسب نیست. این افراد در میز کار گروهی، تمرکز و آسایش سایر کارکنان را بهم می‌ریزند. حتی نمی‌توان از میز کار گروهی برای گروهی از بازاریابان تلفنی استفاده کرد. چراکه سر و صدای زیاد، امکان تلفنی حرف زدن را کاهش می‌دهد.
پس بسیار مهم است که هنگام انتخاب میز کار گروهی به خوبی درباره این موانع فکر کنید؛ و کاملا آگاهانه و با برطرف کردن نقاط ضعف گفته شده، از این روش طراحی دکوراسیون اداری بهره ببرید.


» نظر

انتخاب مبلمان هماهنگ با برند سازمانی

مبلمان اداری

برند را می‌توان بزرگترین دارایی نامحسوس هر شرکتی دانست. یک برند خوب و محبوب می‌تواند تاثیر بسیاری بر موفقیت شرکت در اهداف مختلف داشته باشد؛ در حالی که یک برند با سابقه منفی موجب کاهش اعتبار شرکت و طبیعتا کاهش درآمد آن می‌شود. آگاهی و شناخت مخاطب از برند نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله وب‌سایت سامانه ساز فرابین نکاتی را در رابطه با انتخاب مبلمان هماهنگ با برند مطرح می‌کنیم.

 

ارتباط مبلمان اداری و برند سازمانی

برای انتخاب مبلمان اداری هماهنگ با برند در درجه اول باید تعریف درستی از برند داشته باشید. بسیاری از ما برند را با همان لوگو یا آرم شرکت می‌شناسیم؛ اما واقعیت آن است که لوگو یا آرم شرکت تنها بخشی از برند شرکت شماست. وقتی می‌گوییم برند، منظور مجموعه‌ای از عوامل است که باعث شناخت مخاطب از شرکت شما خواهد شد. به همین دلیل نیز، سابقه فعالیت‌ها، رنگ سازمانی، دکوراسیون اداری، زمینه‌های شهرت سازمان، فرهنگ سازمانی و… از جمله مواردی هستند که روی شناخت دیگران از برند شما موثر است. در واقع به زبان ساده باید گفت منظور از برند، نوع شناخت و آگاهی مشتریان و مخاطبان از کسب و کار شماست.
حال که برند را شناختید؛ احتمالا می‌دانید که بخشی از شناخت مشتریان از کسب و کار، با توجه به سبک طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری ایجاد می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که دکوراسیون اداری و مبلمان اداری، در راستای شناخت برند شما طراحی و انتخاب شود.

انتخاب مبلمان هماهنگ با برند سازمانی

منظور از مبلمان هماهنگ با برند نمونه‌هایی از مبلمان است که دربردارنده پیام برند شما باشد. در قدم اول نیز تبلور این موضوع در مبلمان اداری، مرتبط با رنگ است. روش بسیار رایجی است که مبلمان اداری را با توجه به رنگ سازمانی انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال اگر رنگ لوگو یا آرم شرکت شما قرمز با زمینه خاکستری است؛ استفاده از این رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون اداری و انتخاب مبلمان اداری در ایجاد این هماهنگی بسیار موثر است.
البته در زمینه رنگ توجه داشته باشید؛ که بعضی رنگ‌ها، اگرچه در آرم، لوگو، بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی و سایر طراحی‌های شرکت شما به کار رفته است؛ اما رنگی مناسب با فضای کار نیست. در این شرایط بهتر است از رنگ‌های نزدیک، خنثی یا متضاد استفاده کرده و رنگ سازمانی را به عنوان امضای کار در نقاط خاصی از طراحی بکار ببرید. در ادامه همان مثال قبلی، تصور فضایی با مبلمان کاملا قرمز شاید کمی آزاردهنده باشد. پس بهتر است تنها از خطوط قرمز استفاده نمایید؛ و یا تنها چند مورد خاص را با رنگ قرمز انتخاب کنید.
پس از رنگ، شکل و نوع طراحی مبلمان اداری اهمیت بالایی دارد. شاید در نگاه اول متوجه تفاوت‌ها نشوید؛ اما این موضوع به شدت در ناخودآگاه افراد می‌تواند موثر باشد. به عنوان مثال اگر لوگوی شما دایره‌ای شکل است؛ بهتر است از مبلمانی با انحناهای نرم استفاده نمایید؛ در حالی که اگر در لوگوی شما از خطوط شکسته استفاده شده است؛ روش بهتر استفاده از مبلمان مدرن با گوشه‌های تیز و خطوط شکسته است.
در نهایت توجه کنید؛ همان‌طور که گفته شده، برند سازمان شما فقط لوگوی آن نیست. بلکه مجموعه‌ای از عوامل است. به عنوان مثال هنگام انتخاب مبلمان هماهنگ با برند باید به فرهنگ حاکم بر سازمان و موضوع فعالیت نیز توجه کنید. سازمانی که دارای کارکنان جوان است؛ به سمت مبلمان اداری مدرن در فضاهای کاری مشترک می‌رود. همچنین شرکت‌های با موضوع تکنولوژی نیز چنین تمایلاتی دارند. در مقابل شرکت‌های تولید و عرضه محصولات لوکس با مخاطبان خاص، معمولا به دنبال طراحی‌های کلاسیک، با جزئیات زیاد و دیدگاه‌های تجمل‌گرایانه هستند.


» نظر

سه توصیه برای داشتن اتاق کنفرانس بهتر

میز کنفرانس

اتاق کنفرانس هر دفتر کاری یکی از بااهمیت‌ترین بخش‌های آن دفتر کار است. واقعیت این است که بقای شرکت‌ها به نوع ارتباط آنها با دیگر شرکت‌ها و مشتریان وابسته است. در نتیجه یکی از وقایع روزانه و معمول در شرکت‌های موفق، رفت و آمد شرکای تجاری، مشتریان و… است. در چنین شرایطی بعضی از فضاهای دفتر کار بیشتر مورد توجه است. اتاق کنفرانس نیز یکی از این فضاها است. اتاقی که بیش از سایر نقاط دفتر کار در معرض دید و استفاده مشتریان و همکاران تجاری شرکت قرار می‌گیرد. پس بهتر است در طراحی این فضا بیش از نقاط دیگر دقت و حساسیت به خرج دهید. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین چند توصیه مهم را برای طراحی بهتر اتاق کنفرانس مطرح می‌کنیم.

 

مبلمان اتاق کنفرانس

واضح است که مبلمان اتاق کنفرانس مهم‌ترین و کاربردی‌ترین بخش این اتاق است. پس باید در انتخاب آنها بیش از هر چیز دقت داشت. در این زمینه نیز صندلی‌ها و میز کنفرانس در بالاترین اولویت قرار دارد. توصیه‌های زیادی در زمینه انتخاب درست میز و صندلی کنفرانس ارائه می‌شود. از جمله اینکه در ابتدا باید پیش‌بینی نزدیکی از تعداد افراد معمول در جلسات داشته باشید؛ تا بتوانید تعداد صندلی‌ها و ابعاد میز را درست بسنجید. میزهای کنفرانس در ابعاد مختلف طراحی می‌شوند. میزهای گرد، مربع، مستطیل و مستطیل با طول محدب، از جمله پرکاربردترین آنها هستند. اگر جمعیت جلسات شما زیاد است و علاقه دارید با وجود جمعیت بالا، ارتباط چهره به چهره افراد حفظ شود؛ بهتر از میزهای بیضی یا مستطیل با طول محدب استفاده کنید. اما اگر جمعیت جلسات شما کم است؛ انتخاب نمونه‌های مربع و دایره‌ای، می‌تواند فضایی مینیمال و شیک را فراهم کند.
درباره صندلی‌های میز کنفرانس نیز دقت داشته باشید که این صندلی‌ها بهتر است از نوع ثابت باشد. صندلی‌های چرخان اگرچه راحت‌تر هستند؛ اما از نظر ظاهری مناسب اتاق کنفرانس نیستند. همچنین این صندلی‌ها در اتاق کنفرانس می‌تواند تمرکز کاربر را بهم بریزد. از سویی دقت کنید که طول جلسات معمولا کوتاه و کمتر از 2 ساعت است. پس مسئله ارگونومیک بودن در صندلی کنفرانس اگرچه مهم است؛ اما اهمیت آن به اندازه طراحی ظاهری و زیبایی آن نیست. به عبارتی تنها کافی است صندلی مدنظر ناراحت‌کننده نباشد.

مکان اتاق کنفرانس

بهترین مکان برای اتاق کنفرانس، دورترین نقطه به سایر بخش‌های پر رفت و آمد و محل کار کارکنان است. در واقع باید مکانی برای اتاق کنفرانس انتخاب شود که از سکوت بیشتری برخوردار بوده، تا افراد حاضر در جلسه از آرامش کافی برخوردار باشند. البته در این زمینه استفاده از انواع تجهیزات و ساختارهای حذف صدا نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

امکانات کاربردی و رفاهی

به‌طور کلی در اتاق کنفرانس از میهمانان شرکت خود پذیرایی می‌کنیم. با توجه به این موضوع باید در حد معقولی امکانات رفاهی مناسبی را برای این اتاق در نظر بگیریم. از جمله اینکه دسترسی افراد حاضر را به مواردی از جمله خوراکی‌های کوچک و آب و نوشیدنی‌های دیگر، روی میز کنفرانس به بهترین وجه مهیا کنیم.
درباره امکانات کاربردی نیز بهتر است در نظر داشته باشید که اتاق کنفرانس بیش از هر چیز با هدف ارائه موضوعی به افراد حاضر یا بحث و هم‌فکری درباره یک چالش، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در نظر گرفتن امکانات کاربردی مثل صفحه نمایش، ویدئو پروژکتور، میکروفون، اتصال به اینترنت، پریز برق در میز کنفرانس برای لپ‌تاب و سایر وسایل الکترونیکی و… موضوع بسیار مهمی است.
فارغ از این سه موضوع، توجه به مواردی از جمله، طراحی دکوراسیون ، رنگ‌بندی، نورپردازی، تزئینات و… نیز از جمله موارد دیگری است که در بهبود فضای اتاق کنفرانس موثر است.


» نظر

استفاده از دیوار سبز در طراحی دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

 

دیوار سبز که به عنوان دیوار زنده نیز شناخته می‌شود؛ از ترندهای جدید طراحی دکوراسیون داخلی و حتی خارجی هستند. دیوار سبز در واقع یک باغ عمودی خودکفا است؛ که در اندازه‌های مختلف می‌تواند روی دیوارهای ساختمان شما نصب شود. به دلایل مختلف محبوبیت دیوارهای سبز پیوسته در حال افزایش است؛ اما اگر به تاریخچه این محصول برگردید؛ اولین نمونه آن حدود 30 سال پیش و در وسعتی به اندازه 4000 متر مربع طراحی شد. اما این روزها به کمک تکنولوژی و طراحی‌های خلاقانه تر، استفاده از دیوار سبز در قطعات کوچک (حتی در اندازه یک تابلو) نیز ممکن شده است.
به عنوان مثال SageWalls یک مدل مطرح از این باغ‌های عمودی و کوچک است؛ که در 8 اندازه استاندارد در دسترس شما قرار دارند. به طور معمول این باغ‌های عمودی دارای یک مخزن آب و یک پمپ گردش مجدد آب هستند. در نتیجه نیازی به لوله‌کشی آب و فضایی برای تخلیه ندارند.

 

حضور دیوار سبز در دکوراسیون اداری

 

مبلمان اداری از اجزای متعددی تشکیل شده است. اما به طور کلی می‌توان مبلمان اداری را به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم کرد. ادوات اصلی شامل مواردی همچون میز و صندلی اداری، میز کنفرانس و… است. اما ادوات فرعی بیش از هرچیز شامل اجزای تزئینی موجود در فضا هستند. یکی از این مبلمان اداری فرعی گیاهان هستند. گیاهان می‌توانند تغییرات عمده ای در بهبود فضای اداری داشته باشند؛ اما این روزها که دفاتر اداری فشرده‌تر از گذشته هستند، یافتن فضایی برای گیاهان شاید بسیار مشکل باشد.
در این شرایط است که استفاده از دیوار سبز به عنوان یک راه حل جایگزین می‌تواند مزایای ایجاد یک فضای سبز کوچک را برای شما مهیا کند. البته دیوارهای سبز تنها با ایده استفاده مفید از فضا طراحی نشده‌اند. این باغ‌های عمودی به نسبت شکل سنتی استفاده از گیاهان در دکوراسیون اداری ، از مزایایی بیش از جاگیر نبودن برخوردار هستند.
در درجه اول دیوار سبز می‌تواند کارکرد یک تابلوی زیبا را در فضای اداری شما بازی کند. تصور کنید روی یکی از دیوارهای اصلی شرکت، تابلویی مملو از گیاهان سبز طبیعی را داشته باشید. تابلویی که معمولا از تمام نقاط دفتر کار قابل مشاهده است.
همچنین این شبه گلدان‌های دیواری به مراقبت‌های کمتری نیاز دارند. دلیل این موضوع هم ویژگی‌های خاص گیاهان مورد استفاده در آن و همچنین سیستم آب‌رسانی به گیاهان است.
با دیوارهای سبز حتی می‌توان ایده‌هایی خلاقانه را به اجرا گذاشت. به عنوان مثال ایجاد لوگوی شرکت شما به کمک گیاهان یکی از این ایده‌های خلاقانه است.
یکی از مزایای جالب و کمتر پرداخته شده دیوار سبز نیز عملکرد آن به عنوان عایق است. دیوار سبز می‌تواند عایق مناسبی برای حرارت و صدا باشد. در نتیجه برای ایجاد عایق صوتی و… برای اتاق‌هایی مثل اتاق کنفرانس پیشنهاد جالبی خواهد بود.
تمام مزایای گفته شده، بدون در نظر گرفته مزایای کلی وجود گیاهان در دفتر کار است. افزایش انرژی کارکنان، بهبود هوای محیط، بهبود سلامتی و روحیه افراد حاضر، روح بخشیدن به فضا و… همگی از موارد دیگری است که وجود گیاهان سبز در مبلمان اداری برای دفتر کار شما فراهم می‌کند.
استفاده از دیوار سبز بیش از هرچیز در محیط‌هایی که با سلامت افراد سروکار دارند توصیه می‌شود. وجود چنین دکوراسیونی در کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها، مطب پزشکان و سایر مکان‌های مشابه، نقشی آرامش‌بخش را در محیط ایفا خواهد کرد.
نکته نهایی اینکه دیوارهای سبز را با گلدان‌های دیواری قدیمی اشتباه نگیرید. دیوارهای سبز دارای ویژگی‌های زیستی متفاوتی هستند و شکل چینش آنها در فضای داخلی ساختمان‌ها، دقیقا مانند یک تابلوی نقاشی و در اندازه‌های گوناگون است.

 


» نظر

سه ویژگی میز مدیریتی که همه مدیران باید بدانند

میز مدیریتی

میز مدیریتی یکی از مبلمان اداری مهم و استراتژیک در دفتر کار شماست. قابل انکار نیست که یک میز مدیریتی خوب، ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در کسب‌وکار شما موثر باشد. در نتیجه هنگام انتخاب میز مدیریتی باید حساسیت‌های ویژه‌ای داشته باشید. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین می‌خواهیم سه ویژگی میز مدیریتی را با شما در میان بگذاریم. ویژگی‌هایی که موجب اهمیت این مبلمان اداری شده است.

ویژگی میز مدیریتی چیست؟

استراتژیک‌ترین نقطه دفتر کار شما

میز مدیریت استراتژیک‌ترین مبلمان اداری است؛ که در استراتژیک‌ترین نقطه دفتر کار شما قرار دارد. اتاق مدیریت محل تصمیم‌گیری‌های بزرگ، جلسات مهم، عقد قراردادهای سرنوشت‌ساز، مذاکرات چالش برانگیز و… است. در نتیجه باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. ویژگی‌هایی که منجر به موفقیت شما و شرکت مطبوع شما در این چالش‌ها باشد.
شما به عنوان مدیر یک مجموعه، نیازمند این هستید که حس برتری و قدرت را به کارکنان خود منتقل کنید. در واقع اگر می‌خواهید مدیری کاریزماتیک و موثر باشید، و نقش یک رهبر را برای سازمان خود بازی کنید؛ باید بتوانید به خوبی از ابزارهای قدرت استفاده کنید.
به همین دلیل است که به‌طور معمول میز مدیریتی را در ابعاد بزرگ‌تر، از جنس بهتر، با ریزکاری‌های بیشتر و… می‌سازند. این کار باعث می‌شود که کارمندان در دفتر کار بیشتر مجدوب شما شوند؛ و قدرت کلمات و انتقال مفاهیم از سوی شما افزایش یابد. همین موضوع در زمینه ارتباطات تجاری با مشتریان نیز مطرح است. به زبان ساده، مهم‌ترین ویژگی میز مدیریتی ایجاد برتری و قدرت است. شرایطی که شما بتوانید در شرایط بهتری و از دست برتر در مذاکرات و جلسات مهم شرکت کنید.

ساعات کار زیاد و سلامتی شما

همه چیز ظاهر نیست. گاهی مدیران را باید پرکارترین افراد سازمان دانست. بسیاری از آنها بیش از 8 ساعت معمول در محل کار می‌مانند؛ و تا پاسی از شب روی پروژه‌ها و ایده‌های موجود مشغول کار هستند. از این رو، دیگر ویژگی میز مدیریتی که بسیار مهم است؛ کیفیت، راحتی و ارگونومیک بودن است. دقت به این ویژگی از این جهت اهمیت دارد؛ که به طور معمول هنگام ساخت میزهای مدیریتی بیش از این موارد به طراحی ظاهری و جزئیات اینچنینی توجه می‌کنند. در حالی که اگر قرار است به عنوان مدیر مجموعه، ساعت‌ها پشت میز خود مشغول فعالیت باشید؛ بهتر است محصولی را تهیه کنید که از استانداردهای لازم در زمینه ارگونومی برخوردار باشد و کار با آن موجب خستگی و دردهای جسمی نشود.

همگامی با فضای کلی دکوراسیون اداری

اگر دو ویژگی بالا را در نظر گرفته‌اید؛ بهتر است حالا به سومین و آخرین ویژگی میز مدیریتی توجه کنید. پیش از این توضیح داده شد که میز مدیریتی باید از سایر میزهای اداری متفاوت باشد.
اما توجه کنید که در عین وجود این تفاوت، میز مدیریتی باید بتواند از همگامی کافی با سایر مبلمان اداری برخوردار باشد. همگامی در سبک طراحی، رنگ و… کمک می‌کند که ساختار دکوراسیون اداری محل کار شما بهم نریزد؛ و از یکپارچگی بصری کافی نزد مخاطبان برخوردار باشد.
این مسئله از دیدگاه زیبایی‌شناسانه بسیار مهم است؛ و عدم رعایت آن موجب آشفتگی در کلیت طراحی دکوراسیون اداری می‌شود.
همچنین این هماهنگی موجب ایجاد احساس همدلی، یکی بودن و یگانگی در میان کارمندان می‌شود. طبیعتا وجود چنین احساسی متعارض با ایجاد حس کاریزماتیک و قدرت در مدیران نیست. بلکه کمک می‌کند که دیدگاه بهتری به مدیران ایجاد شده و همکاری بیشتر و با کیفیت‌تری را از کارکنان انتظار داشته باشیم.
اگر امروز قصد دارید میز مدیریتی خود را انتخاب کنید؛ حتما به این سه ویژگی فکر کنید و بکوشید محصولی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.


» نظر
   1   2   3      >