سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده طراحی دکوراسیون اداری برای شرکت های کوچک

ارائه ایده طراحی دکوراسیون اداری برای شرکت‌های کوچک‌تر و طراحی دفتر کار آنها، می‌تواند یک چالش جالب باشد. این چالش وقتی پر رنگ‌تر می‌شود که تیم بودجه زیادی هم برای این کار در نظر نگرفته باشد. در این نوشته وب‌سایت سامانه ساز فرابین، ایده‌هایی را در این زمینه با شما مطرح می‌کنیم؛ که در نظر گرفتن آنها می‌تواند روش‌های خلاقانه بهتری را برای طراحی دکوراسیون اداری در اختیار شما بگذارد.

دکوراسیون اداری

 

یک دفتر کوچک نباید خسته کننده باشد

مهم‌ترین نکته این است که دفتر کار باید الهام‌بخش خلاقیمت و افزایش‌دهنده بهره‌وری کارکنان باشد. پس در قدم اول و هنگام انتخاب ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود، این نکته را اولین عامل بررسی و امتیاز دهی به هر ایده قرار دهید.

اضافه کردن شخصیت به مبلمان اداری

ممکن است مبلمان اداری شما ویژگی خاصی از نظر طراحی نداشته باشد. این مشکل مسئله‌ای معمول در طراحی مبلمان ارزان قیمت است. راه حل پر هزینه این است که یک دست مبلمان اداری بهتر و طبعا گران‌تر بخرید. اما راه حل کم هزینه این است که با استفاده از تزئینات خاصی مبلمان اداری خود را دارای شخصیت و مفهوم کنید. استفاده از عناصری مثل تابلوهای خلاقانه در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

البته در کنار این کار افزودن یک المان خاص به صورت محدود، می‌تواند به مجموعه مبلمان قدیمی شما شخصیت بهتری بدهد. به عنوان مثال قرار دادن یک مبل راحتی دو نفره در گوشه‌ای از سالن و در کنار میزهای کار، می‌تواند ایده جذابی باشد.

فراتر از آب سرد کن فکر کنید

یکی از راه های ایجاد انرژی در طراحی دکوراسیون اداری دفاتر کار کوچک استفاده از ابزارهایی برای سرگرمی و خلاقیت مشترک است. به عنوان مثال یک دستگاه اسپرسو هم کاربردی است و هم خلاقانه. در این زمینه همچنین می‌توان از بازی‌های ساده فکری مثل برج هیجان، فوتبال دستی و… نیز بهره برد.

استفاده از طراحی باز در دکوراسیون اداری

یک ایده طراحی دکوراسیون اداری که بسیار موثر است؛ استفاده از طراحی به سبک باز است. منظور از سبک باز ایجاد فضای اشتراکی کار برای کارمندان است. به نوعی که میز کارمندان در مجاورت یکدیگر و در فضای مشترکی قرار داشته باشد. فضای باز اجازه تعامل بیشتری به کارکنان می‌دهد؛ و در فضاهای کوچک امکان بهره بردن از مشاعات بیشتر را ممکن می‌کند. همچنین ویژگی دیگر طراحی فضای قبلیت استفاده از ابزارهایی مثل برینتر، اسکنر و… به صورت مشترک است.

تجدید نظر در اتاق کنفرانس

دفاتر شرکت‌های کوچک ممکن است فضایی اختصاصی برای اتاق کنفرانس نداشته باشند. اما به هر طریق ایجاد فضایی برای برگزاری جلسات از مهم‌ترین نیازمندی‌های یک شرکت است. اگر میزان فضای اداری به شما اجازه داشتن اتاق کنفرانس اختصاصی را نمی‌دهد؛ بهتر است یک میز گرد را در گوشه‌ای از فضای عمومی شرکت قرار دهید. قرار گرفتن تخته وایت برد در کنار میز کنفرانس نیز می‌تواند در بهبود روند کاری شرکت موثر باشد و محلی برای ارائه ایده‌های خلاقانه دکوراسیون اداری شود.

در نهایت فراموش نکنید که فقط این دلیل که شما یک ساختمان ده طبقه برای شرکت خود ندارید؛ نباید مانع از اجرای ایده‌های خلاقانه شود. بخصوص که کوچکی فضا باید بتواند میزان خلاقیت شما را افزایش دهد. پس اگر چیزی درست کار نمی‌کند و بازخور مناسبی ندارد؛ تعلل نکنید و روش‌های دیگر را امتحان کنید تا در نهایت به آنچه می‌خواهید دست یابید.


» نظر

حل سه چالش طراحی با دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

طراحی دفتر کار تنها به مسئله ظاهر دکوراسیون اداری شما نمی پردازد. گیاهان زنده، نور طبیعی، فضاهای آرام و مناطق مشترک برای همکاری، تنها برخی از تجهیزات اداری هستند که ثابت شده برای بهبود سلامت کارکنان مفید است، اما آیا شما می‌دانید که تاثیر طراحی دفتر کار می‌تواند به مراتب فراتر از سلامت کارکنان باشد؟

نحوه طراحی دفتر کار می‌تواند و باید تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی بهره‌وری شرکت داشته باشد. از طریق طراحی درست دفتر کار شرکت‌ها می‌توانند سلامت کارکنان، همکاری و بهره‌وری آنها را بهبود بخشند. این در حالی است که این کار به طور معمول هزینه‌های شرکت را نیز کاهش می‌دهد. در این مقاله سه نمونه از شرکت‌هایی که چالش‌های خود را با طراحی دفتر کار حل کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است.

حل سه چالش بزرگ توسط سه کمپانی بزرگ با کمک طراحی دفتر کار

Telenor تله‌نور

مسئله

به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در اروپا، شرکت تلنور با چالش تلفیق 40 ساختمان و جمع‌آوری 7،700 کارمند در دفتر مرکزی خود در کشور نروژ مواجه شد. حرکت مهمی که به منظور کاهش هزینه‌های ساختمان اداری و افزایش همکاری کارکنان صورت گرفت. همراه با این اهداف، چالش طراحی دفتر کار ایجاد فضائی بود که موقعیت شرکت را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان مخابرات منعکس کند.

راه حل

Telenor با کمک شرکت معماری NBBJ یک فضای اداری جالب و منحصر به فرد ایجاد کرد؛ که به شدت برای کار از راه دور بهینه شده بود. در این طراحی با وجود 6 هزار ایستگاه کاری در هشت بخش، بیشتر این فضاهای کاری به فرد مشخصی اختصاص نداشتند. این تغییر اساسی نسبت به مدل دفتر سنتی، بدین معنی بود که کارکنان اکنون می‌توانند از یک ایستگاه کاری به ایستگاهی دیگر برحسب نیاز خود تغییر مکان دهند. در حالی که میدان مرکزی بی‌نظیری در فضای دفتر کار وجود دارد، که کارکنان می‌توانند در آن به همکاری مشترک و تبادل اطلاعات بپردازند. از نظر تجاری، اجرای این تغییرات اجازه داد که Telenor فضا را برای هر کارمند از 38 متر مربع به 21?4 متر مربع کاهش دهد؛ و به طور سالانه بیش از 12 میلیون دلار در هزینه ساختمان خود صرفه‌جویی کند.

Pixar پیکسار

مسئله

در اصل، پیکسار سه ساختمان جداگانه داشت. یک ساختمان برای متخصصان کامپیوتر، یک ساختمان برای انیماتورها و سومی برای مدیران و سردبیران. هنگامی که استیو جابز در اواخر دهه 1990 مدیریت پیکسار را بر عهده گرفت؛ به سرعت متوجه شد که این سبک طراحی دکوراسیون اداری برای دفتر کار موجب محدود کردن همکاری و مشارکت در محیطی که بازخورد و بحث بسیار مهم است می‌شود. چالش او این بود که این موانع فیزیکی را از بین ببرد و یک فضای مشترک با هدف افزایش مشارکت و همکاری فراهم کند.

راه حل

جابز از تقسیمات اداری خلاص شد و فضای یکسانی برای همه کارکنان ایجاد کرد. در این شرایط کل سازمان قادر به ارتباط مستقیم با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها بودند. یکی از بنیان‌گذاران پیکسار در مورد استفاده از میزهای دایره‌ای برای از بین بردن هرگونه سلسله مراتب نکات جالبی را مطرح می‌کند که اصلی‌ترین آن بهبود کیفیت ارتباطات بین رده‌های مختلف شغلی است. این انتخاب‌های طراحی، خلاقیت را افزایش داد؛ و محیطی را ایجاد کرد که در آن بازخورد صادقانه تشویق شد. این تغییرات در طراحی دفتر کار برای موفقیت پروژه‌های در حال پیشرفت پیکسار حیاتی بود.

سامسونگ Samsung

مسئله

هنگامی که سامسونگ تصمیم گرفت دفتر مرکزی خود را در سن‌خوزه بسازد؛ متوجه شد که دارد دفتر کار خود را در قلب دره سیلیکون قرار می‌دهد. جایی که رقابت در میان استخدام کنندگان بسیار شدید است. در نتیجه این شرکت مجبور به طراحی دکوراسیون اداری منحصر به فرد و کاربردی دفتر کاری شد؛ تا به کارکنانش نشان دهد که یک سازمان عریض و طویل هم می‌تواند محیط کاری جذابی همانند استارتاپ‌ها داشته باشد.

راه حل

راه حل سامسونگ ساخت یک ساختمان جدید و مدرن بود که فضاهای باز زیادی را با باغچه و امکانات رفاهی اجتماعی فراهم می‌کرد. کافه تریا در خارج از محل کار قرار داده شد تا کارمندان را تشویق کند زمان‌هایی را در خارج از ایستگاه کاری خود باشند. فضاهای مانند یک مرکز تناسب اندام و اتاق‌های موسیقی برای اطمینان از اینکه کارکنان مکان‌هایی برای بازیابی انرژی دارند، گنجانده شد. این رویکرد طراحی دفتر کار اطمینان داد که مطلوب‌ترین فضای اداری برای کارکنان فراهم شده است؛ و آنها در این زمینه مشتاق همکاری با سامسونگ خواهند بود.


» نظر

روش های بهبود فضای اداری با دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری

آلبرت انیشتین، اسحاق نیوتن، بیل گیتس و… جهان پر از افراد درونگرای معروف است؛ که پیشرفت‌های بسیار بزرگی را برای بشریت رقم زنده‌اند. تحقیقات نشان داده است که افراد درونگرا ویژگی‌های ذاتی دارند؛ که باعث می‌شود آنها رهبرانی شگفت‌انگیز باشند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به میل به حل مشکلات از طریق تفکر و توانایی ارتباط معنی‌دار با دیگران را ذکر کرد. در این مقاله می خوایم نکاتی را درباره بهبود دکوراسیون اداری برای افراد درونگرا مطرح کنیم.

سوزان کین در یک گفتگوی معروف در TED در مورد قدرت افراد درونگرا، خاطرنشان می‌کند که یکی از هر سه نفر از افراد جامعه درونگرا است. با توجه به اینکه درونگراها فضاهای کاری آرام را با مقداری حریم خصوصی ترجیح می‌دهند؛ این آمار نشان می‌دهد که یک سوم کارکنان در هر دفتر کار، ممکن است برای انطباق با روند رو به رشد دفاتر باز، دچار چالش شوند. پس مسئله فضای اداری برای افراد درونگرا مسئله ای مهم است.

بنابراین سوال این است که چگونه می‌توان یک فضای اداری برای افراد درونگرا طراحی کرد؛ تا این اطمینان وجود داشته باشد که همه کارکنان در آن احساس راحتی دارند. یک دفتر کار مدرن نیاز به حفظ حریم خصوصی و فضای مشارکت دارد؛ تا بتواند تعادل مناسب برای تمامی شخصیت‌ها را ارائه دهد. به عنوان یک مدیر، راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مجموعه متفاوتی از کارکنان با روحیات گوناگون در دفتر شما احساس راحتی و امنیت می‌کنند.

فضای اداری را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید

امروزه نزدیک به 70 درصد از شرکت‌های ایالات متحده، دکوراسیون اداری باز را به عنوان یک استاندارد پذیرفته‌اند. با این حال، این طراحی دفتر ویژه، اختراع دنیای کسب و کار مدرن نیست؛ بلکه در واقع یک فضای کار طراحی شده توسط معمار مشهور فرانک لوید رایت در سال 1939 بوده است.

آنچه در مورد دفتر کار باز رایت قابل توجه بود؛ این بود که او در این طراحی موفق به رسیدن به تعادل بین فضای باز و حس حریم شخصی شده بود. طراحی او اطمینان داد که فاصله بین هر میز، فاصله بین هر میز میزبان، دفاتر خصوصی و… به میزان مناسب است. همچنین همه کارکنان از نور طبیعی کافی برخوردار بودند. موفقیت این دفاتر باز اولیه نشان می‌دهد که طراحی فضای باز می‌تواند برای همه نوع افراد به درستی کار کند؛ اما فضای شخصی باید برای افراد درون‌گرا اولویت‌بندی شود.

هنگام طراحی یک دفتر باز، مهم است تا اطمینان حاصل کنید که مناطق دفتر کار برای فعالیت در یک میحط آرام بهینه شده است. در محل کارهای متحرک امروزی که در آن اکثر کارکنان دسترسی به یک لپ‌تاپ داشته و به همین دلیل توانایی حرکت در نقاط مختلف دفتر را دارند؛ مهم است که فضایی را فراهم آوریم که در آن افراد درونگرا و هرکسی که برای ساعاتی نیازمند تمرکز، سکوت، آرامش و حریم خصوصی بیشتر است از آن استفاده کند.

پس بجای اختصاص یک صندلی خاص به کارکنان، به آنها اجازه دهید برای انجام این کار، در بخش های مختلف چرخش داشته باشند. در این شرایط کارکنان می‌توانند تصمیم بگیرند که در کدام نقطه فضای اداری، بهتر می‌توانند به امور خصوصی خود برسند.

از کانال‌های چندگانه برای ایجاد ارتباط استفاده کنید

فقط به این دلیل که همکاران در فضای باز دفتر قابل دسترسی هستند؛ به این معنا نیست که بهترین راه برقراری ارتباط سخن گفتن است. اگرچه درگیری‌های گروهی، گفتگوها و بحث‌های کلامی مفید هستند؛ اما نیاز به حفظ حریم خصوصی و تمرکز نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به این ترتیب، مهم است که کانال‌های چندگانه ارتباطی برای کارمندان فراهم شود. ابزارهایی مانند مسنجرهای آنلاین، تسک منجرها، تلفن و… کارکنان را قادر می‌سازد بدون ایجاد حواس‌پرتی برای یکدیگر صحبت کنند. به طور خاص، چنین ابزارهایی زمان درونی را برای فکر کردن از طریق مشارکت فراهم می‌کنند.

با ایجاد یک دکوراسیون اداری فراگیر که هم حریم خصوصی و هم فضای مشارکت را تشویق می‌کند؛ شما به هر کدام از افراد درون و برونگرا اجازه می‌دهید که بر اساس نیازهای فردی خود رشد کنند. این ویژگی باعث افزایش رضایت و تعامل کارکنان خواهد شد.


» نظر

8 راهکار ساده برای ایجاد میز کار شاد

میز اداری

شما تمام روز را جلوی میز کار خود نشسته‌اید؛ و این اشتباه است که تصور کنید اگر گاهی اوقات برای خوردن آب، یا استفاده از سرویس بهداشتی و یا رفتن به جلسه گام برمی‌دارید، برای سلامت شما کفایت می‌کند. پس مهم است که علاوه بر کیفیت صندلی خود، به موضوع زیبایی بصری ( دکوراسیون اداری ) میز کار خود نیز توجه کافی داشته باشید.

البته بدیهی است که منظور ما این نیست که میز کار خود را با انواع تزئینات شلوغ کنید. ما فقط در مورد پیدا کردن راه‌های کوچک و خلاقانه برای ایجاد میز اداری شخصی سازی شده‌تر برای شما صحبت می‌کنیم. میزی که بتواند احساسی مثبت در شما متبلور کند. در این مقاله 8 ایده جذاب در این زمینه را با شما مطرح می کنیم.

بندی برای نمایش عکس‌ها

کافی است بندی را به دیوار روبروی میز کار خود آویزان کنید و عکس‌های خاطره‌انگیز و مورد علاقه خود و عزیزان‌تان را با گیره از آن آویزان کنید. این تصاویر علاوه بر این‌که در طول زمان کار، احساس مثبتی به شما می‌دهد؛ موجب ارتباط بهتر با همکاران و حتی ارباب رجوع می‌شود. مثلا می‌تواند فضایی برای ایجاد ارتباط با آنها و گفتگو درباره موضوعات غیر رسمی‌تر شود.

کاغذهای یادداشت رنگارنگ

بجای درج یادداشت‌های یادآوری در کامپیوتر، آنها را روی کاغذهای یادداشت رنگارنگ بنویسید و روی دیوار روبروی میز کار خود بچسبانید. تنوع رنگی در فضای بصری شما، می تواند در بهبود روئحیه شما رد طول روز موثر باشد.

استفاده از گیاهان

استفاده از گل و گیاه راهی آسان برای داشتن یک میز کار شاد و یک دکوراسیون اداری جذاب است؛ و شما هر روز احساس خوبی از همنشینی با آنها خواهید داشت. بعضی از انواع گیاهان می‌توانند هوای دفتر شما را پاک کنند. البته نگران مسئله نگهداری آنها نیز نباشید. در صورت مشورت با یک باغبان باتجربه به راحتی می‌توانید گیاهانی با شرایط نگهداری آسان را پیدا کنید.

تخته وایت برد

تخته وایت برد بهترین وسیله برای درج ایده‌ها، جملات مورد علاقه و ثبت مواردی برای یادآوری است. این تخته‌ها در اندازه‌های مختلف وجود دارند و نکته جذاب در مورد آنها قابلیت استفاده از مگنت‌های آهنربایی روی آنها و سادگی تمیز شدن است.

شلف‌ها و طبقه‌های کتاب

اگر از شنیدن نام کتابخانه یک قفسه بزرگ و گرد و خاک گرفته در ذهن شما نقش می‌بندد؛ بسیاری از گزینه‌های تازه و مد روز وجود دارد که به فضای شما جذابیت خاصی خواهد داد. این شلف‌های کتاب البته حالتی دکوراتیو دارند و تنهای محل قرارگیری چند کتاب و مجله مهم است.

ماگ (فنجان بزرگ) خود را عوض کنید

شما می‌دانید که هر روز باید یک نوشیدنی پر از قهوه یا چای روی میز خود داشته باشید. بنابراین به جای استفاده از یک ماگ زشت و خسته‌کننده، نوشیدنی خود را در ماگی قرار دهید که با سبک شما هماهنگ باشد.

خودکارهای رنگی

آخرین پیشنهاد ما استفاده از خودکارهای رنگارنگ است. برای نوشتن متون و یادداشت‌های خود از خودکارهای رنگی استفاده کنید. این کار علاوه بر افزایش نظم یادداشت‌ها، برگه‌های شما را شادتر و جذاب‌تر می‌کند.

در نهایت فراموش نکنید برای داشتن یک میز کار شاد باید بتوانید آن‌را بدون آنکه بیش از حد شلوغ شود؛ تبدیل به فضایی برای هشت ساعت کار مداوم بدون خستگی کنید. از این رو توجه کنید که لزوما نباید تمام ایده‌های مطرح شده در این مقاله را به کار ببندید. این کار باعث می‌شود روی میز کار شاد شما جایی برای کار کردن باقی نماند! پس با الهام گرفتن از این مقاله و کمی خلاقیت به خرج دادن، دو تا سه مورد را برای اجرا انتخاب کنید.


» نظر