سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی دو مدل چیدمان مبلمان اداری

مبلمان اداری

از مهم‌ترین المان‌های ظاهری فضاهای اداری میز و مبلمان اداری است. اما این همه ماجرا نیست. رنگ، طرح، تعداد، سایز، ارتفاع و چیدمان مبلمان اداری بسیار در انتخاب ما تاثیرگذار است. هر چقدر که در طراحی‌های دکوراسیون گذشته این مسئله جدی گرفته نمی‌شد، اما امروزه اهمیت آن به خوبی توسط مدیران و کارمندان احساس می‌شود.
در گذشته استفاده از مدل‌های ساده، رنگ‌های محدود برای چیدمان مبلمان اداری و وسایل محیط‌های اداری در نظر گرفته می‌شد. به همین دلیل داشتن خلاقیت برای طراحی دکوراسیون اداری چندان جدی گرفته نمی‌شد. اما اخیرا طراحان دکوراسیون نظر دیگه‌ای دارند. ما همه روزه ساعات زیادی در محیط کار مشغول به کار هستیم. پس برای ساختن فضایی مثبت و روحیه‌بخش به کارمندان باید فضایی را ایجاد کنیم که آنان احساس راحتی کنند. با این کار بازدهی آنان در فضای کاری هم بیشتر خواهد شد. چیدمان مبلمان اداری یکی از مهم‌ترین اصول طراحی داخلی فضاهای اداری است. بعد از هزینه کردن برای دیوار و کفپوش، و خریداری مبلمان مناسب حال باید برای اصول چیدمان آن آشنا باشیم.
این چیدمان تکمیل کننده انتخاب‌ها و تلاش‌های ما برای ساخت فضای اداری ماست. حتما همه ما به با اصول چیدمان آشنایی نداریم. کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی سالیان برای این امر تجربه کسب می‌کنند. به همین دلیل بهترین پیشنهاد ما به شما این است که برای چنین امر مهمی با افراد خبره مشورت کنید. کارشناسان شرکت سامانه ساز فرابین شما را در این مورد راهنمایی می‌کنند.

 

چیدمان قرینه برای مبلمان اداری

محیط‌های اداری به اندازه کافی رسمی هستند، به همین دلیل همیشه روال به این گونه بوده که وسایلی که برای این فضاها گرفته می‌شده نیز دارای یک چارچوب خاص باشند. بنابراین قرارگیری قرینه همیشه حرف اول را برای چیدمانی منظم برای آن‌ها می‌زد. درست است که این چیدمان بسیار متعارف است اما همچنان مورد استقبال قرار می‌گیرد. برای چیدمان قرینه یک نقطه را نقطه مرکزی در نظر گرفته می‌شود و وسایل و مبلمان اداری بر اساس آن نقطه چیده می‌شود.
اگر فضا و نوع فعالیت شما کاملا رسمی است، این چیدمان را برای شغل شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر در شاخه‌های فعالیت شما، خلاقیت همه روزه باید متوجه بازار باشد باید کمی از چیدمان‌های رسمی فاصله بگیرید و برای چیدمان چارچوب همیشه را بردارید.
چیدمان مبلمان اداری به سبک قرینه، تمرکز بر روی تعادل در محیط را دارد. اگر به هر دلیل این سبک چیدمان را انتخاب کرده‌اید، نیازی نیست رنگ مبلمان اداری را دقیقا تک بگیرید. در انتخاب رنگ مبلمان نیز می‌توانید از قانون قرینه استفاده کنید. برای مثال مبلمانی که قرار است روبروی هم قرار بگیرند را از یک رنگ و یک طرح پارچه انتخاب کنید. حتی لازم نیست از چهار جهت برای این کار استفاده کنید. شما می‌توانید از مبلمان ال شکل از سه جهت برای چیدمان قرینه استفاده کنید و یک خلاقیت کوچک هم داشته باشید.

چیدمان مبلمان اداری به سبک مینیمال

این سبک امروزه طرفداران زیادی در بین معماران دارد. اگر با سبک مینیمال آشنایی ندارید برایتان کمی توضیح می‌دهم. مینیمال در طراحی دکوراسیون اداریخواهان سادگی است. ساده و شیک! درست است که زندگی‌های تجملاتی در جامعه زیاد دیده می‌شود اما پس از مدتی مردم جذب سادگی‌ها و آسودگی می‌شوند. برای این چیدمان دردسر خاصی ندارید. فقط باید ساده بچینید. نه قرینه است و نه ناهماهنگ. یک چیدمان ساده، که تمرکز بر مینیمال بودن آن است. در این روش وسایل پر زرق و برق و شلوغ از محیط حذف می‌شود و گاهی جای خود را هم به وسایل دیگر نمی‌دهند. اگر هم جایگزین شوند وسایلی انتخاب می‌شوند که از نظر رنگ و طرح سادگی خاصی دارند.
برای داشتن چنین فضایی مبل‌هایی را انتخاب کنید که ارتفاع زیاد بلندی ندارند و رنگ آن از رنگ‌های خنثی باشد. اما کوسن را با طرح یک وسیله در اتاق مانند طرح پرده می‌توانید ست کنید.


» نظر

آیا میز مدیریتی سلطنتی برای دفتر کار مناسب است؟

با وارد شدن به فضاهای اداری، نقطه توجه شما میز و صندلی اداری است. اگر به اتاق مدیریت وارد شوید این توجه بیشتر هم می‌شود. دکوراسیون کلاسیک با این که همه پسند است اما برای همه مشاغل مناسب نیستند. این سبک دکوراسیون بسیار فاخر است. به طور مثال این سبک دکور را برای شرکت‌های استارت آپی نمی‌توانید انتخاب کنید. فضاهای این شرکت‌ها از دکوراسیون‌های مینیمال اما شاد استقبال می‌کنند. به همین دلیل می‌گوییم میز مدیریتی سلطنتی یا کلاسیک برای همه مشاغل مناسب نیست.
برای ساخت میز مدیریتی سلطنتی وقت بیشتری صرف می‌شود و محصولی که در نهایت خواهید دید یک میز مدیریتی ساده نیست. ذوق و هنر را در هر قسمت این میز می‌شود نگاه کرد. در این مرحله ارزش پولی که پرداخت کرده‌اید را متوجه می‌شوید.
اتاق‌های مدیریت یکی از حساس‌ترین اتاق‌های یک شرکت است. تصمیمات مهم در این اتاق گرفته می‌شود پس بهتر است به طراحی دکوراسیون آن دقت کنید.
میز سلطنتی که طرح مدرن و کلاسیکی دارد مسلما گران‌تر از میزهای دیگر است. جنس چوب عالی، منبت کاری، طراحی باشکوه همگی نیاز به تخصص و سلیقه افرادی دارد که طراحی این میزها وقت و انرژی گذاشته‌اند. مدیر بودن شغل و سمتی مهم است. بنابراین برای اتاق مدیریتی خود مستلزم انتخاب وسایلی هستید که در خور این جایگاه باشد.

میز مدیریتی سلطنتی

 

برای انتخاب میز مدیریتی سلطنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

میز مدیریتی سلطنتی از چوب مرغوب ساخته می‌شود. جنس این نوع میز اداری معمولا از چوب درختان ماهون، گردو یا کاج است که باعث می‌شود قیمت آن گران‌تر شود. البته برای مناسب کردن قیمت این میز سلطنتی از چوب ام دی اف هم استفاده می‌کنند، اما زیبایی و دوام آن تا قسمتی کم می‌شود.
قبل از آن که به قیمت میز مدیریتی توجه کنید ابتدا کارایی آن را بسنجید. فضای اتاق مدیریتی خود را در ذهنتان با این میز تصور کنید و ببینید آیا خرید مناسبی دارید یا نه؟ دکوراسیون اتاق شما با میز مدیریتی جدید قابلیت ست شدن دارد؟ همچنین محل قرارگیری این میز بسیار مهم است. برای مثال بهترین پیشنهاد، قسمت بالای اتاق و روبروی در است. اما باید طوری قرار بگیرد که وقتی پشت میز نشسته‌اید دید شما به سمت در ورودی باشد. با این کار امنیت کار و شان مدیریتی خود را هم حفظ می‌کنید.
برای انتخاب میز مدیریتی باید حتی به رنگ آن هم دقت کنید. بعید است که با اختصاص دادن هزینه برای انتخاب میز مدیریتی صنعتی علاقه به طراحی دکوراسیون تو هماهنگی آن را دکور اتاقتان را در نظر نگیرید.
یکی از معیارهای مهم و اساسی انتخاب میز مدیریتی سلطنتی، وجود کشو برای سازماندهی اسناد و وسایل است. شما بر اساس نیاز خود می‌توانید میز خود را سفارشی کنید. طرح مورد نظر خود را به سازنده ارائه و توضیح دهید. همچنین اگر نیاز به یک فضای بزرگتر از کشو دارید، سازنده می‌تواند یک کمد با تناسب سایز میز برای شما بسازد. اکثر مواقع کشو یا کمدهای میز مدیریتی دارای قفل است. اگر این مولفه برای شما خیلی مهم است، حتما به فروشنده اعلام کنید.

سبک کلاسیک در میز مدیریتی

هر سبکی مناسب استایل و شخصیت خاصی است. حسی که با نشستن پشت این میز می‌گیرید حس مقتدرانه‌ای برای اداره کردن تصمیمات و امور شرکتتان است. سبک دکوراسیون اداری می‌تواند بر خلق و خوی ما تاثیر بگذارد. مسلما روی مبلمان اداری کلاسیک نمی‌شود لم داد و راحت نشست. برعکس این قضیه هم در نظر بگیرید.
میز مدیریتی سلطنتی یکی از مدل‌های میز کلاسیک است که شکوه و زیبایی‌اش را به رخ بیننده می‌کشد. این میز برای مدیران شرکت مناسب است. این سبک کلاسیک مناسب افرادی است که همه روزه ترجیح می‌دهند به جای پوشیدن کفش اسپرت و شلوار جین، کت و شلوار اداری بپوشند. آدم‌های شسته رفته‌ای هستند که محیط کار را فضایی رسمی و کاملا اداری می‌دانند.


» نظر

انواع پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن به معنی دیواری ثابت یا متحرک است. با پارتیشن‌ها فضاهای بزرگ را به چندین قسمت کوچکتر تقسیم کرده و فضا را سازماندهی می‌کنیم. پارتیشن‌ها به ما امکان این را می‌دهند که فضاهای شخصی برای هر قسمت ایجاد کنیم. به طور مثال اگر یک فضای بزرگ را برای کارهای اداری شرکت خود در نظر گرفته‌اید به جای ساخت و ساز و هزینه‌های زیاد می‌توانید از پارتیشن اداری کمک بگیرید.
با انتخاب پارتیشن شیشه‌ای امکان این را دارید که به عنوان تخته از آن استفاده کنید. مطالب مهم جلسه کاری خود را به کمک ماژیک‌های وایت برد روی آن یادداشت کنید. چارت‌های مختلف بکشید و در طول روز آن را بررسی کنید. یا حتی برخی از جاهای آن را برچسب بچسبانید و فضا را خاص کنید. جملات انگیزشی بنویسید و در طول روز با خودتان و همکارانتان تکرار کنید.
پارتیشن اداری انواع متنوعی دارند که با توجه به بودجه و نوع کاربردی دفتر کاری خود می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. پارتیشن‌ها مزیت‌های زیادی در دفتر کار شما دارند؛ محیط شرکت را به شکلی زیباتر از دیوارهای گچی سازماندهی و تقسیم‌بندی می‌کنند. می‌توانند عایق صدا باشند. حریم شخصی برای کارمندان شما ایجاد کنند تا حس بهتری در محیط کار داشته باشند. در واقع با وجود پارتیشن‌ها، اطاقک‌هایی را در محیط کار ایجاد می‌کنید و این یعنی استفاده بهینه از فضای کاری که منجر به بازدهی بهتر کارکنان نیز می‌شود.
در این مقاله به بررسی دو نوع پارتیشن شیشه‌ای می‌پردازیم.
” برای انتخاب و نصب بهترین پارتیشن شیشه‌ای برای اداره و محل کار خود با شرکت سامانه ساز فرابین مشورت کنید ”

 

پارتیشن اداری شیشه سکوریت

شیشه سکوریت که به آن شیشه مینرال یا نشکن هم می‌گویند یکی از پرطرفدارترین پارتیشن شیشه‌ای است. در ساخت این شیشه حساسیت و دقت خاصی به کار گرفته شده است. در واقع جنس شیشه موقع ساخت توسط حرارت، مقاوم‌تر می‌شود. البته این بدان معنی نیست که شیشه به هیچ وجه شکنندگی ندارد. اما مقاومت آن از شیشه‌های معمولی حدود 5 برابر بیشتر است. همین مشخصه یک امتیاز برای انتخاب این پارتیشن شیشه‌ای است.
حتی اگر با ضربه محکمی این شیشه‌ها شکسته شوند، ذرات آن امکان بریدن پوست را ندارند چرا که اطراف هر قطعه خورد شده به صورت دور گرد است و خطراتی مثل دیگر شیشه‌ها ندارد.

پارتیشن اداری شیشه رنگی و مات

گاهی اوقات انتخاب پارتیشن اداری به منظور شخصی سازی فضا از نظر صدا در طراحی دکوراسیون  است که این کار با اکثر پارتیشن‌ها اجرایی می‌شود. اما گاهی اوقات علاوه بر شخصی سازی صدا نیاز به شخصی سازی محیط هم دارید. در واقع شاید لازم نباشد فضای کاری درون پارتیشن از بیرون دید داشته باشد. برای مثال مشاغل حساس مثل حسابداری، بایگانی و انبارها که محدودیت‌های خاص برای پنهان کردن قراردادها، ابزارهای مهم و … دارند لازم است از دید دور باشند. به همین دلیل انتخاب پارتیشن‌هایی که شیشه‌ای هستند اما شیشه آن‌ها رنگی یا به صورت مات است، انتخاب خوبی برای این فضاها هستند.
شیشه‌های رنگی در اطراف فضای کاری مزیت دیگری هم دارند. رنگ‌ها می‌توانند فضا را شادتر بسازند. با توجه به نوع حرفه کاری خود می‌توانید از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. البته رنگ پارتیشن شیشه‌ای نباید چشم کارمند شما را خسته یا اذیت کند.
برای بخش‌های حساس‌تر می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات استفاده کنید. دید با این پارتیشن‌ها محدود می‌شوید و حریم شخصی برای این محیط‌ها بیشتر ارزش می‌گیرد. یک مزیت دیگری که این پارتیشن‌ها دارند این است که کثیفی به راحتی روی آن نمایان نمی‌شود. شیشه این پارتیشن‌ها از داخل مات می‌شود و شفافیت شیشه‌های عادی را ندارند به همین دلیل نگران نظافت همه روزه آن‌ها را ندارید.
در صورتی که یک سمت از فضا آفتاب‌گیر است و این شدت نور شما را اذیت می‌کند انتخاب پارتیشن اداری شیشه‌ای مات مناسب است.


» نظر

ویژگی یک میز اداری خوب

ویژگی میز اداری

میز اداری خوب را چگونه باید تعریف کنیم؟ مشخصه و ویژگی‌های خوب بودن آن چه مواردی است؟ در این مقاله سامانه ساز چند ویژگی تشخیص میز اداری خوب و مناسب را برای شما توضیح می‌دهیم. برای دکوراسیون اداری یک شرکت باید دقت کنید که با قیمت مناسب بهترین انتخاب را داشته باشید. به همین خاطر باید با فضا آشنا شوید و خریدی هوشمندانه داشته باشید. چرا که انتخاب ابعاد میز بستگی به نوع فعالیت شما و فضای مورد نظر دارد. یک موضوع مهم که در انتخاب شما تاثیر می‌گذارد نحوه قرارگیری میزها در اتاق‌های مختلف است.
مبلمان اداری مهم‌ترین وسایل فضای کاری است؛ چرا که همه روزه در طول روز با آن سروکار دارید. پس علاوه بر زیبایی باید راحتی و ارگونومی آن هم در نظر گرفته شود. همچنین برای نظافت میزهای اداری خوب دچار دردسر نمی‌شوید. جنس رویی آن مقاوم در برابر آب است و در اثر گرما دچار برجستگی نمی‌شوند. البته این را هم بگویم شما هر وسیله‌ای را که می‌خرید باید با نحوه نگهداری آن هم آشنا باشید. این طبیعی است که سهل انگاری در نگهداری وسایل باعث آسیب به آن‌ها می‌شود اما جنس مورد نظر هم باید مرغوب باشد.
عوامل مختلفی بر روی قیمت میز اداری تاثیرگذار است. اما قاعدتا گران‌ترین میز اداری، بهترین مدل برای شما نیست. باید با توجه به نیاز و محیط و نوع کسب و کارتان میز اداری را خریداری کنید.

 

ارگونومی میز اداری خوب

ارگونومی، علم ساخت وسایل کاربردی است که به سلامت فیزیکی و جسمی توجه دارد. پس داشتن یک میز اداری خوب نیازمند این موضوع است که ارگونومی هم در طراحی آن انجام شده باشد.
ارگونومی مبلمان اداری باهم در نظر گرفته می‌شود. صندلی اداری ارگونومی قابلیت تنظیم شدن ارتفاع مورد نظر را دارند اما میزهای اداری این امکان را ندارند. پس از همان ابتدا باید بهترین مورد را برای خرید بررسی کنید.
میزهای اداری باید فضای کافی برای قرارگیری وسایل ضروری و سیستم کامپیوتر را داشته باشند.
ارتفاع پایه میز باید استاندارد باشد.
قرار گرفتن پاها زیر میز باید حس راحتی به ما دهد.
اگر عرض میز از حد معمول کمتر باشد، در جایگذاری وسایل دچار مشکل می‌شوید و فضای کافی برای آن‌ها ندارید. این مسئله ممکن است در فاصله دید شما به مانیتور نیز تاثیر داشته باشد. کم بودن عرض میز و نبود فضای کافی برای قرارگیری مانیتور، منجر به نزدیک شدن شما به میز می‌شود و چشم شما آسیب می‌بیند.

نکات کلیدی انتخاب میز اداری

جنس میز اداری با توجه به نوع کاری شما انتخاب می‌شود. وسایلی که قرار است بر روی میز قرار بگیرند را در نظر بگیرید. وزن وسایل بسیار مهم است. اگر کاربرد آن برای شما بسیار معمولی باشد نیازی نیست هزینه زیادی کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر بهترین جنس را انتخاب کنید، از عمر طولانی میز خیالتان راحت می‌شود. ابتدا متراژ فضا را درنظر بگیرید. نحوه قرارگیری میزها را مشخص کنید. اگر قرار است میزها وسط دفتر کار قرار بگیرد، برای فضای قرارگیری کابل و سیم سیستم‌های کامپیوتری هم فکری بکنید. سیم‌ها را می‌توانید درون داکت کابل روی زمین محکم کنید. اما اگر لازم باشد میزها دور تا دور فضا قرار بگیرند داکت کابل‌ها کنار دیوار نصب می‌شوند و سر راه نیستند.
ارگونومی بودن در میز اداری خوب مهم است. اما میز اداری ارگونومی مناسب با دکوراسیون انتخاب کامل‌تری است. توجه به رنگ باقی وسایل شما را برای انتخاب رنگ راهنمایی می‌کند. هارمونی رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری، محیط را برای کارکنان جذاب‌تر می‌کند. برای تعیین رنگ از رنگ لوگوی سازمانی خود هم می‌توانید کمک بگیرید. در غیر این صورت رنگ سفید یا رنگ چوب بهترین گزینه است.


» نظر