سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاندارد روشنایی در محیط اداری

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در فضاهای اداری برای کارمندان مهم است، وجود استاندارد روشنایی است. البته بسیاری از آنان از این استاندارد آگاهی ندارند. اما مدیران شرکت‌ها باید به این نکات توجه کافی را داشته باشند. نیروی کار سالم، بازدهی مفیدی برای سازمان خواهد داشت. چشم عضو مهمی در بدن است که در صورت خسته شدن، انگیزه کار در افراد کم می‌شود. احتمال خطا در هر حرفه‌ای که داشته باشند بالا می‌رود و در بعضی مواقع باعث ضررهای مالی از سوی کارکنان به شرکت می‌شود. نور آفتاب ارزانترین و پاک‌ترین منبع انرژی نوری در جهان است. در ساعات روز باید از این نور نهایت استفاده را داشته باشیم. برای مثال اگر در قسمتی از شرکت نیاز به نصب پارتیشن اداری داریم، آن را از جنس شیشه شفاف انتخاب کنیم تا انتقال نور در فضا اتفاق بیفتد. این موضوع ما را برای داشتن استاندارد روشنایی فضاها یاری می‌کند. چرا که بخشی از روشنایی محیط توسط نور طبیعی تامین می‌شود و کمبود آن را به کمک چراغ‌ها جبران می‌کنیم. همچنین گاهی اوقات با خرید مبلمان اداری برای جلوگیری از تابش نور خورشید سعی می‌کنیم از پرده‌های ضخیم استفاده کنیم تا مبلمان عمر بهتری داشته باشند. اما پیشنهاد ما این است که تا حد ممکن از نور طبیعی خورشید برای روشن‌سازی فضا استفاده کنید. در صورتی که این نور به صورت مستقیم بر روی مبلمان شما می‌افتد می‌توانید جای آن را تغییر دهید.
اما یک نکته بسیار مهم را فراموش نکنیم. تابش نور به مانیتور آن هم به صورت مستقیم باعث می‌شود نور به سمت چشم شما بازتاب داده شود و فشار زیادی بر روی چشمان شما ایجاد کند.

استاندارد روشنایی در محیط اداری

 

اهمیت نور در محیط کار

همان‌طور که کم بودن روشنایی در محیط کار باعث فشار به چشم می‌شود. زیاد بودن آن هم ما را دچار فشار چشمی می‌کند. نور زیاد از حد استاندارد در فضای کاری باعث خیره شدن افراد می‌شود. در این زمان مشکلاتی برای سلامت چشم به وجود می‌آید که باعث می‌شود با کاهش حس بینایی و حساس شدن چشم به نور مواجه شویم. البته این‌ها بخشی از این مشکلات بود، با تکرار این مشکل فرد دچار چشم درد می‌شود. اگر بخواهیم یک راه‌حل برای این موضوع ارائه دهیم این است که در طراحی دکوراسیون اداری چراغ‌ها را در فاصله‌های مناسب قرار دهید تا همه نور در یک نقطه جمع نشوند.
در مقابل کمبود نور در محیط باعث می‌شود فرد فشار زیادی به چشم‌های خود بیاورد که در نهایت باعث کاهش قدرت بینایی و سردرد می‌شود. اما در مواقعی هم دیده شده که کمبود نور باعث ایجاد حرکات غیر عادی در چشم شده است. این فشار در کارهایی که نیاز به دقت و ظرافت فراوان دارد بسیار بیشتر و آسیب جدی‌تر می‌شود.

مزایای رعایت استاندارد روشنایی در فضاهای اداری

زمانی که سیستم روشنایی فضای کاری دارای استاندارد باشد، بر روی سرعت و دقت بینایی کارکنان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. همین موضوع باعث می‌شود احتمال خطا در کارها تا حد قابل توجهی پایین آید. این موضوع برای اتاق‌های حسابداری یک شرکت بسیار مهم است. آنان مدام با اعداد و ارقام سر و کار دارند به همین دلیل حساسیت وجود استاندارد روشنایی برای آنان بسیار مهم است. البته این بدان معنی نیست که برای دیگر افراد سازمان این نیاز کمتر احساس می‌شود. شما حتی برای قسمت اتاق انتظار یا لابی شرکت نیز باید فکر شده عمل کنید. افراد از چیزهایی که می‌بینند دست به تحلیل شرکت شما و فعالیتتان می‌زنند. ممکن است فردی برای بار اول پا به شرکت شما بگذارد در صورتی که با یک محیط تاریک روبرو شود، احساس خوبی نخواهد گرفت و سعی دارد زودتر آن محیط را ترک کند. اهمیت این موضوع نه تنها برای کارکنان مهم است بلکه از جانب افراد جدید نیز بررسی می‌شود.
محیطی که دارای استاندارد روشنایی باشد، کمتر باعث خستگی چشم می‌شود. در نتیجه بازدهی و بهره‌وری نیروی کار بالا می‌رود. این موضوع به سلامت چشم کارکنان مربوط می‌شود.


» نظر

تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان

تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان

عواملی مختلفی برای انگیزه دادن به کارمندان وجود دارد. آن‌ها به توسط موضوعات مختلفی ممکن است به کار خود بیش از پیش علاقمند شوند. شما باید روحیات آن‌ها را بشناسید. زمانی که نیروی کاری برای شرکت ارزش افزوده داشته باشد، عوامل آن شرکت به دنبال راه‌هایی برای افزایش روحیه کار به آن کارمند است. اما ما در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که در درجه اول بین کارمندان خود تفاوتی قائل نشوید و برای انگیزش تمامی کارکنان تصمیماتی را بگیرید. تاثیر محیط کار بر انگیزش کارکنان می‌تواند فوق‌العاده باشد. برای مثال وجود یک میز کنفرانس می‌تواند کارمندان را در اتاقی برای تبادل نظر جمع کند تا همه روزه به فکر پیشرفت خود باشند.
هر کارمندی در طول عمر خود حداقل 30 سال را مشغول به کار است. زمان کمی نیست. 30 سال می‌تواند روی خلقیات شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. بنابراین مسئولین شرکت‌ها و حتی خود افراد استخدام شده‌ای که کنار شما مشغول به کار هستند می‌توانند نقش مهمی در بهتر یا بدتر شدن حال روحی و انگیزشی شما داشته باشند.
فضاهای خوب و دارای انرژی مثبت، می‌تواند افراد را خلاق کند. ایجاد خلاقیت در یک کارمند و پیشرفت آن باعث می‌شود دیگر کارمندان نیز به خود آیند و یک رقابت سالم در بین افراد احساس می‌شود. در واقع محیط کار می‌تواند تاثیری مهمی بر روحیه و انگیزه افراد داشته باشد. فضای کاری اگر مثبت باشد کارمندان صبح را با روحیه خوب به سرکار می‌آیند و این روحیه به شما باز می‌گردد. یک نظریه‌ای وجود دارد که می‌گویند اگر تعداد زیادی از کارمندان شما صبح را با تاخیر به سر کار می‌آیند باید متوجه این زنگ خطر باشید. ممکن است مشکلی جدی در محیط کار آنان را آزار دهد.

 

بررسی تاثیر محیط کار بر روحیه کارمندان شرکت

اگر مدیرعامل شرکتی هستید، همیشه از بالا به قضیه نگاه می‌کنید. البته این رفتار اشتباهی نیست چرا که دید شما باید متفاوت‌تر از دیگران باشد. اما بد نیست گاهی از حال و هوای کارمندان خود باخبر شوید.
برای مثال یک روز را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که ارگونومیک بودن مبلمان اداری شرکت خود را بررسی کنید. ممکن است تعدادی از کارمندان از استاندارد نبودن آن‌ها گله کنند.
یکی از مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند انگیزه برای کارمند ایجاد کند، استاندارد بودن صندلی‌ها و میز اداری است. زمانی که آن‌ها در محل کار احساس راحتی کنند ناخداگاه انگیزه آنان نیز حفظ می‌شود. البته عوامل بسیاری می‌توند بر انگیزش کارکنان داشته باشد. دیگر عوامل مهم که تاثیر محیط کار بر روحیه کارکنان دارند مانند: تهویه مناسب هوای ساختمان شرکت، طراحی دکوراسیون اداری و نمای ساختمان، رنگ‌های استفاده شده در وسایل، وجود گیاهان آپارتمانی و … . تمامی این موارد می‌تواند در بهبود روند کاری کارمندان تاثیر مثبت دارد. شما پس از بررسی اوضاع و شرایط می‌توانید این عوامل را در محیط شرکت خود تقویت کنید.

تاثیر محیط کار به شکل مثبت با میز و صندلی اداری ارگونومیک

بهترین کاری که یک مدیر عامل برای شرکت خود می‌تواند انجام دهد، این است که در قدم اول طراحی دکوراسیون وسایل استاندارد را خریداری کند. وجود میز و صندلی ارگونومیک در فضای اداری مهم‌ترین موضوع برای حفظ سلامتی کارکنان است. اگر کارمندی احساس کند که با این اتفاق به سلامتی او اهمیت داده شده، به سازمان و شغل خود وفادار می‌ماند.
میز و صندلی‌های ارگونومیک باعث می‌شود افراد دیرتر احساس خستگی کنند. فشار کار زیاد در اداره افراد را طی سال فرسوده می‌کند اما با وجود استاندارد سازی وسایل مورد نیاز او می‌توانیم کمک شایانی در انگیزش او ایجاد کنیم.
همچنین ظاهر این میز و صندلی‌های استاندارد سبکی مدرن هم دارند. پس می‌تواند یک زیبایی و نظم ظاهری هم به محیط شرکت شما بدهند و فضایی متفاوت بسازند. فضایی که می‌تواند با نگاه کردن به آن انرژی دوباره یک روز کاری را به دست آورد. این نظم و زیبایی یکی از عوامل تاثیر محیط کار بر روحیه و انگیزش کارکنان است.


» نظر

راز انتخاب بهترین صندلی اداری

پزشکان توصیه می‌کنند با هر یک ساعت نشستن در محل کار، بلند شوید و چند قدم راه بروید. اگر امکان چنین کاری را ندارید حداقل سرجای خود یکسری نرمش را انجام دهید تا بدنتان از حالت سستی در بیاید. شما اگر حتی بهترین مبلمان اداری هم در اختیار داشته باشید برای 8 ساعت کار مداوم خلق نشده‌اید.
برای خرید هر وسیله در ابتدا باید نیاز خود را از خرید بدانید و کاملا آگاه باشید که کاربرد آن چه مسائلی است. چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که بهترین انتخاب از صندلی اداری داشته باشید. صندلی یار میز اداری شماست. و البته هر دوی این وسایل باید همراه خوبی برای شما در محل کار باشند. 8 ساعت کار پی در پی ساده نیست. از استرس‌های دیگر کار که بگذریم کاری که از دستمان برمی‌آید این است که میز و صندلی اداری خود را در بهترین حالت تنظیم کنیم تا فشاری بر ستون فقرات، زانوها، دست‌ها و شانه‌هایمان وارد نشود. این فشارها بعد از چند سال آثار خود را به شکل آرتروز، دیسک کمر و … نشان می‌دهد که در برخی از موارد آسان درمان می‌شوند ولی در برخی مواقع ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.
داشتن یک صندلی مناسب بهره‌وری شما را در کارهایتان زیاد می‌کند. باعث می‌شود دیرتر خسته شوید و به راحتی کارهای خود را پیش ببرید.

انتخاب بهترین صندلی اداری

 

مشخصات و ویژگی‌های بهترین صندلی اداری

بعد از روشن کردن مرحله نیازسنجی خود، باید به صورت کلی مشخصات و ویژگی‌های یک صندلی را بسنجید تا ببینید می‌شود به آن بهترین صندلی اداری گفت یا خیر. اما برای یک خرید هوشمندانه باید به یک سری مسائل توجه کنیم تا با دقت کامل انتخاب خود را انجام دهیم.
یک صندلی خوب دارای جک تنظیم ارتفاع است که هر شخص با توجه به قد خود بتواند آن را تنظیم کند. بهترین حالت تنظیم ارتفاع صندلی برای هر شخص به این شکل است که پاها در زاویه 90 درجه قرار بگیرد.
نکته دیگری که صندلی را به بهترین صندلی اداری تبدیل می‌کند وجود پشتی مناسب آن است. پشتی مناسب از ستون فقرات شما محافظت می‌کند. در صورتی که پشتی صندلی مناسب نباشد، می‌تواند باعث بروز دردهای عضلانی شود. همچنین کفی صندلی باید تا حد معقولی نرم باشد، نه بیشتر و نه کمتر. اما چگونه باید متوجه شد که پشتی یک صندلی استاندارد است؟ پشتی صندلی باید تا قسمت گردن شما بلند باشد. همچنین گودی قسمت گردن شما را با یک بالشتک مخصوص بپوشاند. پشتی صندلی باید گودی کمر شما را بپوشاند اما در صورتی که صندلی شما این استاندارد را نداشت، دست روی دست نگذارید. خودتان برای خرید یک بالش طبی مخصوص اقدام کنید.
یکی دیگر از نکات مناسب بودن صندلی داشتن دسته برای قرارگیری دست‌های شماست. این دسته‌ها باید قابلیت تنظیم را داشته باشند که هر شخصی بر اساس شرایط بدنی خود آن را تنظیم کند.

بهترین صندلی اداری، صندلی اداری ارگونومیک است

صندلی اداری چرخ‌دار یکی از مولفه‌های خوب بودن را دارد. چرا که شما در زمان نیاز می‌توانید آن را به راحتی جابجا کنید. نزدیک میزتان قرار دهید و یا حتی برای شرکت در جلسات داخلی تیم آن را جابجا کنید. همچنین این چرخ‌ها به شما کمک می‌کنند که در هنگام بلند شدن و نشستن احساس راحتی کنید.
اما بهترین صندلی اداری صندلی است که کارمند روی آن احساس راحتی کند. همین که قابلیت تنظیم داشته باشد یعنی با خستگی جسمانی می‌تواند تنظیمات صندلی را تغییر دهد.
صندلی‌های ارگونومیک در هنگام ساخت از استانداردهایی بهره‌مند می‌شوند که مراقب سلامتی جسمانی شما باشند. این علم سال‌هاست که در حال پیشرفت است. آسیب‌هایی که انسان در طول سال‌های کاری خود می‌بیند جبران ناپذیر است. اما سازندگان صندلی و میز اداری خیلی وقت است به این فکر افتاده‌اند که شما از این آسیب‌ها نجات دهند.


» نظر

بررسی میز کارمندی مدرن

میز کارمندی انواع مختلفی دارد. هر کارفرمایی با توجه به نیازهای شرکت میزهایی را خریداری می‌کند که با مناسب‌ترین قیمت بهترین انتخاب را انجام داده باشد. میزها فضاهای کاری مستقلی هستند که هر کارمند به بخشی از آن نیاز دارد. این که میز اداری را چگونه انتخاب کنید بر عهده خودتان است. اما شرکت‌هایی مانند سامانه ساز فرابین در حوزه طراحی دکوراسیون تجربه کافی را برای راهنمایی به شما در این امور را دارند.
توجه به نوع چیدمان میزهای کارمندی نکته‌ای مهم است. برای مثال برای شرکت‌هایی که فضای کاری محدودیتی نسبت به تعداد پرسنل دارند، انتخاب میز کارمندی مدرن چندان زیبا به نظر نمی‌رسد. برای گفتن این موضوع یک دلیل واضح وجود دارد. زمانی که تعدادی میز کارمندی به سبک مدرن را با فاصله کم در کنار هم قرار می‌دهید فضای مناسبی ایجاد نمی‌کنید. سبک دکوراسیون مدرن برای فضاهایی که محدودیت فضا ندارند مناسب‌تر است. این میزها باید با فاصله‌ای مناسب از هم قرار بگیرند و حریم خصوصی هر کارمندی به خوبی حفظ شود.
البته مدرن بودن در هر دوره‌ای از تاریخ به یک شکل بوده است اما آن چیزی که در ذهن ما ثبت شده، فضای مدرن یعنی فضاهای کلاسیکی که زیاد حس راحتی در آن معنی ندارد و ترکیبی از شکوه و جلال است. سبک مدرن برای هر فضایی سبکی است که متناسب با تاریخ آن زمان باشد. در واقع طبق مد روز تعریف شده باشد و روح زنده‌ای از دکوراسیون در آن جاری باشد.

میز اداری کارمندی

 

مشخصات میز کارمندی مدرن

اول باید بدانیم که به چه میزی می‌گویند میز کارمندی مدرن. همان‌طور که می‌دانید عوامل زیادی بر روی مدرن بودن یک میز می‌تواند تاثیر بگذارد. جنس چوب استفاده شده، سبک طراحی، حتی رنگ چوب و تزیین آن در طراحی میز کارمندی می‌تواند فضای کاری مدرن را هم ایجاد کند.
امروزه میزهای کارمندی مزین شده‌ای در بازار وجود دارند که از لحاظ ظاهر بسیار شیک و چشم‌نواز هستند. برای مثال ممکن است در کناره‌های میز تراشکاری‌های زیبایی انجام شده باشد. در واقع میز کارمندی مدرن علاوه بر ارگونومیک در نحوه ساخت، ظاهر شیک‌تری هم دارند.
برخی از میزهای کارمندی مدرن بر اساس نوع کاربردی آن، دارای کشو و کمدهایی هستند که گاها بعضی از آن‌ها امکان قفل شدن نیز دارند. با این کار امنیت پرونده‌ها و اسناد کاری نیز حفظ می‌شود و احتمال گم شدن آن‌ها بسیار کم می‌شود. برای هر کارمندی داشتن چنین میزی حس قدرت به او می‌دهد و سعی می‌کند بهترین بازدهی در کار را داشته باشد.
میزهای کارمندی مدرن باید در عین زیبایی، مقاوم باشند. مرغوب بودن جنس آن نکته مهمی است که برای انتخاب آن باید در نظر بگیرید. همچنین این نوع محصولات مبلمان اداری باید علاوه بر جنس مناسب، وزن قابل قبولی هم داشته باشند. باید در نظر داشته باشید که امکان جابجایی میزها در شرکت‌ها زیاد است. حتی اگر به دلیل نظافت باشد نباید شما را به دردسر بیندازد.

آیا میز کارمندی مدرن برای دفتر کار ما ضروری است؟

اگر ظاهر دفتر کاری شما برای‌تان به شدت حساس است و کارمندان شما همه روزه با ارباب رجوع سروکار دارند میز کار مدرن برای شما انتخاب مناسبی است. این میزها به دلیل طراحی ساخت، طبیعی است که قیمت بیشتری هم داشته باشند. بنابراین در صورتی که انتخاب این میزها برای شما ضروری نیست، می‌توانید از میزهای ساده‌تری استفاده کنید اما نکته قابل توجه این است که در نهایت میز مورد نظر شما از استانداردهای معمول برخوردار باشد. احترام گذاشتن به کارمند خود را با وسایل و امکاناتی که در اختیارش می‌گذارید ثابت کنید. مطمئن باشید نتیجه این کار بهبود روند کاری شرکت شماست.
همچنین اگر دکوراسیون فضاهای کاری شرکت شما شباهتی به فضاهای اداری با سبک مدرن نیست، با یک انتخاب نادرست هماهنگی آن را بر هم نزنید. میز کارمندی مدرن در کنار مبلمان راحتی با رنگ‌های شاد ترکیب جالبی را ایجاد نمی‌کند.


» نظر

انتخاب میز پذیرایی برای فضاهای اداری

انتخاب میز اداری را به گونه‌ای انجام دهید که برای جابجایی آن دچار مشکل نشوید. اگر فضای کاری شما محدود است، شاید نیاز پیدا کنید که در طول روز مبلمان اداری و میز پذیرایی جلوی آن‌ها را جابجا کنید. پس لازم است به وزن این میز و مبلمان دقت کنید که به راحتی جابجا شوند. همچنین در فضاهای کوچک، قرار دادن میزهای بزرگ کار اشتباهی است، جابحایی افراد را هم دچار مشکل می‌کند و حس خوبی به آن‌ها نمی‌دهد.
انتخاب میز پذیرایی متناسب با نوع کاربرد شما در فضای کاری شما نیازمند توجه ویژه‌ای است. این انتخاب باید بر اساس بودجه، جنس، نوع کاربرد، فضای در نظر گرفته شده از لحاظ متراژ، هماهنگی با دکوراسیون و… انجام شود. اگر برای انتخاب این وسایل دچار سردرگمی شده‌اید نگران نباشید. کارشناسان گروه سامانه ساز فرابین با سال‌ها تجربه در این امر شما را برای بهترین انتخاب راهنمایی می‌کنند.
میزهای پذیرایی که به آن‌ها میزهای جلو مبلی و عسلی هم گفته می‌شود انواع مختلفی دارند. این میزها در طرح‌های کلاسیک، سنتی، فانتزی و … تولید می‌شوند و شما باید با وجود طرح‌های متنوع بر اساس نیاز خود یکی از آنان را انتخاب کنید که بهترین بازدهی برای فضای اداری شما را دارا باشد.

میز پذیرایی

 

انتخاب میز پذیرایی برای اتاق انتظار

زمانی که برای اولین بار برای مصاحبه و یا جلسه‌ای وارد شرکتی می‌شوید، شما را به فضایی برای چند دقیقه انتظار دعوت می‌کنند. مبلمان اداری و میز پذیرایی این فضا لحظاتی همراه شما هستند. شاید لازم باشد در این چند دقیقه مطالبی را یادداشت کنید. برای مثال اگر برای مصاحبه به این شرکت سر زده باشید، کارشناس منابع انسانی با برگه اطلاعات شخصی به استقبال شما می‌آید و از شما درخواست می‌کند تا این برگه را پر کنید. میز پذیرایی که روبروی شما قرار دارد باید ارتفاع مناسب را جهت راحتی شما در نوشتن داشته باشد. اگر ارتفاع این میز بسیار کوتاه باشد شما مجبور می‌شوید که بیشتر خم شوید و برای شرکت در جلسه مصاحبه دچار خستگی شوید.
همچنین نیروی مستخدم شرکت ممکن است با یک لیوان چای از شما پذیرایی کند. پس انتخاب میز پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که شما احساس راحتی کنید. هم مناسب قرارگیری لیوان چای شما باشد و هم برای پر کردن برگه دچار سختی نشوید.
ممکن است افرادی به عنوان شریک تجاری به شرکت شما وارد شود. علاوه بر پذیرایی می‌توانید جایگاهی را برای قرار دادن مجلات و کتاب‌های جذاب در نظر بگیرید تا زمانی که فرد منتظر شماست سرگرم خواندن شود.

جنس و نوع میز پذیرایی برای محل کار

توصیه می‌کنیم همیشه مرغوب‌ترین جنس را برای مبلمان اداری و میز پذیرایی در نظر بگیرید. اما این موضوع با بودجه شما رابطه مستقیم دارد. همچنین برای انتخاب میز پذیرایی باید به نوع دکور خود نیز توجه کنید. این وسایل از مهم‌ترین وسایل دکوراسیون اداری است. با ورود به این فضاها اولین کالاهایی که به چشم می‌آید مبلمان اداری است. حتی برای انتخاب رنگ مناسب نیز با تحقیق وارد عمل شوید. شما باید برای این انتخاب، تمامی دکوراسیون فضای مورد نظر خود را تجسم کنید و سپس مناسب‌ترین طرح و رنگ را انتخاب کنید.
میز پذیرایی برای فضاهای اداری ممکن است در طول روز چندین بار استفاده شود. پس باید میزی را انتخاب کنید که نحوه نگهداری آن راحت باشد. کثیفی و آلودگی را به راحتی جذب نکند و نشان ندهد. برای مثال اگر اقدام به خرید میز پذیرایی با رنگ سفید کنید، درست است که زیبایی چشمگیری برای فضای شما ایجاد می‌کند اما باید یک نیرو را برای تمیز نگه داشتن آن همیشه در نظر بگیرید.
برخی از میزهای پذیرایی دارای سطح شیشه‌ای هستند. جنس شیشه و مرغوب بودن آن نیز به اندازه جنس چوب مورد اهمیت است. همچنین محل نصب شیشه بر روی میز باید قابل اطمینان باشد.


» نظر
   1   2      >